22 March 2009

MB Kedah di Cubprix PETRONAS - malaysiakini

Buat pertama kali nya, setelah menunggu selama 6 tahun, akhirnya PETRONAS Cubprix telah memasuki Kedah. Pusingan pertama kejohanan 10 pusingan itu telah diadakan dengan jaya nya di perkarangan stadium negeri pada hari Jumaat dan Sabtu lepas.
Apa yang menarik disini ialah kesudian YAB Ustaz Azizan untuk turut serta menyaksikan perlumbaan dan seterusnya menyampaikan hadiah kepada para pemenang.
(Maaf ada masalah teknikal sikit, tak dapat nak upload gambar).
Saya difahamkan, pihak penganjur bersama penaja utama PETRONAS telah beberapa kali memohon kepada kerajaan negeri sebelum ini untuk menganjurkan acara cubprix ini tapi di tolak mentah-mentah. Tapi apabila kerajaan negeri bertukar tangan kepada Pakatan Rakyat (PAS), siri kejohanan 10 pusingan ini telah dapat di adakan begitu baik sekali.
Kini Kedah menyertai kesemua 4 negeri Pakatan Rakyat yang menganjurkan kejohanan Cubprix PETRONAS 2009, selain Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan.
Saya juga di fahamkan KM Pulau Pinang, YAB LGE telah meminta agar pihak penganjur cubprix Malaysia (SAM) memikirkan untuk menukar litar cubprix di Pulau Pinang dari Stadium Negeri Batu Kawan ke Padang Kota (Esplanade). Keputusan nya belum dapat di pastikan lagi.
Terima Kasih YAB Ustaz Azizan/kerajaan negeri Kedah dan kesemua negeri Pakatan Rakyat yang telah dapat sama-sama memahami kehendak anak-anak muda kini dalam menganjurkan lumba "halal" ini.
(Insyaallah gambar-gambar akan diuploadkan kemudian ....)
Nota: Muzium Negeri Kedah kini sedang mengadakan Pameran Sejarah Pemotoran di Malaysia selama 3 bulan bermula 17hb Mac yang lalu)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive