29 August 2010

Gambar : Rosmah TIDAK menutup aurat di dalam masjid

Gambar ni aku dapat dari twit pic - posted by chegubard ...

Mana ulama umNO Jamil Khir ... esok buat statement dalam Utusan Meloya korang tu, Rosmah memberi tazkirah di dalam masjid tanpa menutup aurat.
Dan ramai lagi umat Islam yang sedang mendengar tazkirah tersebut juga didapati TIDAK munutup aurat ...
Utusan Meloya, esok keluarkan gambar ni muka hadapan dengan tajuk 'ISTERI PERDANA MENTERI TIDAK MENUTUP AURAT DI DALAM MASJID"
Lepas tu Jamil Khir akan keluarkan kenyataan ... itu tindakan BERDOSA ... tidak menutup aurat di dalam masjid pula tu ...
Ada berani ke Jamil Khir? .....
Kahkahkah ...

13 comments:

Anonymous said...

tolong tulis nama jamil khir bagi penoh ye, sebab aku nama jamil asal kedah juga, jahat2 aku xdakla sampai nak ajag orang ajaran sesat,,,, tolong ye

Yong said...

Sapo pulak yang ramai2 duduk simpoh kek masjid tuh? Kapir ko Islam? Takdo nampak tudungpun.

luahfikiran said...

Salam,
Semoga Allah swt memberikan petunjuk kepada kita semua atas jalan yang diredhaiNYA.

Anonymous said...

acara ni tuk semua wanita ja...so selagi x ada lelaki kat dlm tu x salah x guna tudung...yg salah siapa yg dedah kan gambar ni bagi org tengok yg dapat dosa...

Anonymous said...

Wahai anon, Setiap wanita Islam DIWAJIBKAN MENUTUP AURAT. Tak kira di mana mereka berada. Samaada bersama lelaki dan wanita.
Harap anon belajar ugama lebih mendalam lagi ya.

ambo said...

isu utamanya ialah masuk masjid @ surau tak tutup aurat.. itu yg media umno, mufti umno, menteri umno, juak2 umno dok berkokok siang malam..

kalau ikut fatwa mufti umno nye majlis wanita sahaja pun tidak menghalalkan masuk masjid tak tutup aurat...

berani ke mufti sorang tu nak komen gambar ni....

failusofia said...

nak masuk masjid ade adab die.klu tanya budak sekolah rendah pun diorg tau laa.pe la de gak y x fhm hukum islam sampe skrg...

failusofia said...

masuk masjid ade adab.bukannye main masuk je x pake tudung.klu tanya budak sekolah pun tau laa.pe la ade gak y bengong x tau adab n hukum masuk ke masjid.x sekolah ke dulu2?nak sokong pun agak2 la.jgn mbabi bute

Anonymous said...

Salam semua.
Satu masa nanti diharap mereka yang tidak bertudung kepala/menutup aurat itu akan segera bertaubat. Kita doakan bersama agar mereka segera diberikan hidayah

misnona said...

fesyen macam tu adalah stail zaman jahiliah yang merata dalam tahun 60-an hingga 90-an, saki baki masih ada. Utusan tak akan siar gambar macam ni. memalukan. Jamil Khir tak akan komen. sebab UBN ada mazhab lain, diperbolehkan tunjuk jambul begitu. kadang-kadang mazhab pegangan umno ni mengelirukan, agaknya mereka ikut bangladesh, gaya pakistani, dan gaya pemimpin "islam" di luar nusantara kut. dan ini adalah stail umno bertudung, dan stail para artis malaysia yang menjadi ikutan anak-anak muda kita.

failusofia said...

siti nhaliza pun tiru then rakyat pun tiru...

Anonymous said...

sapa dia la anonymous ckp xpew tu mana dia balajar ni??????

Anonymous said...

salam semua,stkt ni blum ada sy jmpa dalil yg Nabi membenarkn sesama kita mengumpat dn memburukkn org lain sebaliknya Nabi mengajarkn agar kita mendoakn mudah2hn mrk yg melakukn keslhn itu diberi petunjuk dn hidayat oleh Allah..sbnrnya kita tdk tahu akhir hayat kita sama ada baik/buruk keadaanya..mana tahu mrk yg kita nmpk zahirnya berdosa,ttpi akhir hayatnya Allah akn ampunkn mrka,ttpi kita ni yg zahirnya mcm "baik" ttpi krn selalu sgt memburukn org,tkut2 mendtgkn kemurkaan Allah dia akhir hayat..nauzubillah..so,mulai hr ini kita sibukn diri kita dgn Allah dn selalu mendoakn kebaikn org..lgpn jika kita mncri kslhn org tkut2 kita ni terlupa yg kita ini disisi Allah bnyk sgt dosanya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive