28 November 2010

Pemimpin PKR ... yang ini aku setuju

Jangan Guna Media Serang Pemimpin Parti

Oleh NURUL AIN MOHD HUSSAIN dan ARIFFUDDIN ISHAK

PETALING JAYA: Ketua Srikandi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Siti Aishah Shaik Ismail menyeru ahli parti tidak menggunakan media massa sebagai medium untuk menyerang pemimpin bagi menyuarakan rasa ketidakpuasan hati mereka.

Katanya, sikap sedemikian perlu ditinggalkan kerana ia bukanlah budaya parti sebaliknya setiap ahli dari semua peringkat boleh mengkritik pemimpin secara berhemah.

Beliau berkata penggunaan media massa dibenarkan namun bukanlah dengan menjadikannya sebagai satu medium untuk menyerang pemimpin-pemimpin parti.

”Jangan gunakan media massa untuk hentam pemimpin, itu bukan kita. Kita telah dididik untuk tidak menggunakan media massa untuk menyerang parti.

”Tegur pemimpin tidak salah, tetapi kita telah dididik akan etika ketika menegur pimpinan parti,” katanya ketika membahaskan ucapan dasar Presiden di Kongres Nasional Tahunan Ketujuh di sini, Sabtu.

Sementara itu, wakil Perak, Zulkifli Ibrahim pula mengingatkan pemimpin parti tidak menjadikan parti itu sebagai alat untuk kepentingan peribadi masing-masing.

“Janganlah kita jadikan parti itu milik individu. Ya benar, PKR memang milik Datuk Seri Anwar Ibrahim, milik Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail tapi PKR juga milik kita semua,” katanya.

Beliau turut mengingatkan wakil rakyat parti itu supaya turun padang dan melawat kawasan mereka dengan lebih kerap supaya masalah rakyat dapat didengar dan diselesaikan.

Ada wakil rakyat kita ini belum satu penggal kita telefon pun kadang-kadang tak angkat. Kita beri amaran tak mustahil mereka juga boleh jadi mangsa tsunami, jika inilah sikap mereka,” katanya - mStar

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive