23 January 2013

Ahli politik tua itu sedang terhimpit dan dihantui dosa-dosanya yang lalu



Kenyataan Dr M yang kononnya dianggap sebagai 'negarawan kanan' bahawa RCI perlu ditubuhkan bagi menyiasat pemberian hak kewarganegaraan pramerdeka menjelaskan lagi bahawa ahli politik tua itu sedang terhimpit dan dihantui dosa-dosanya sewaktunya berkuasa.

Timbalan Presiden Gerakan(parti komponen BN) turut terkejut serta membidas kenyataan Mahathir itu yang 'menimbulkan rasa syak antara kaum'.

"Semua orang tahu pemberian kewarganegaraan itu dipersetujui oleh nenek moyang kita. Kenyataan demikian daripada seorang negarawan kanan yang berusia seperti beliau amatlah dikesali," kata Chang.

Mahathir yang sebelum ini mengeluarkan kenyataan bahawa Tunku telah melakukan kesalahan yang lebih teruk dalam hal pemberian warganegara kepada rakyat asing, seolah-olah menyedari keturunannya sendiri daripada India.

Menurut Chang, kenyataan Mahathir itu "tidak membawa sebarang manfaat, menjejaskan perpaduan, dan mewujudkan syak wasangka serta sikap tidak percaya antara rakyat Malaysia". -  KS

1 comment:

Abu Hasan Adam said...

Saya ada juga menulis berkaitan dengan isu yang dibincangkan. Lihat artikel berjodol, JUS SOLI ' dalam abuhassanadam.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive