20 February 2014

Kajian UMcedel: Lebih separuh pengundi Kajang mahu Anwar jadi MB




OLEH HASBULLAH AWANG CHIK 
FEBRUARY 20, 2014
Profesor Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman membentangkan hasil kajian berkenaan PRK DUN Kajang oleh Umcedel di Universiti Malaya, Kuala Lumpur. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 20 Februari, 2014. Profesor Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman membentangkan hasil kajian berkenaan PRK DUN Kajang oleh Umcedel di Universiti Malaya, Kuala Lumpur. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 20 Februari, 2014.Walaupun mendapat kritikan media kerana "Langkah Kajang", lebih separuh pengundi Kajang bersetuju pilihan raya kecil itu perlu diadakan untuk membolehkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi menteri besar Selangor.
‎"Kira-kira 59% pengundi di Kajang yang ditemui berasakan PRK Kajang perlu diadakan bagi membolehkan Anwar menjadi menteri besar Selangor manakala 17% berpendapat sebaliknya dan 24% lagi berasa tidak pasti.
"Manakala 58% responden‎ juga berpendapat PRK Kajang juga perlu diadakan bagi menyelesaikan krisis politik kerajaan negeri Pakatan Rakyat (PR) di Selangor," kata Ketua Umcedel, Profesor Datuk Dr Riduan Othman dalam satu sidang media di Universiti Malaya, Kuala Lumpur hari ini.
‎PRK Kajang akan diadakan pada 23 Mac ini manakala penamaan calonnya akan diadakan pada 11 Mac setelah penyandangnya Lee Chin Cheh meletakkan jawatan bagi memberi laluan kepada Anwar berbanding di kawasan itu.. – 20 Februari, 2014.- TMI

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive