23 May 2014

Dyana: Cantik Sahaja Tak Cukup - Pengundi Lelaki



Diterbitkan: Jumaat, 23 Mei 2014 9:53 AM


Dyana Sofya

TELUK INTAN: Wajah jelita, senyuman manis dan lirikan mata menawan Dyana Sofya Mohd Daud setakat ini masih gagal mempengaruhi pengundi muda lelaki untuk memilihnya pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan, 31 Mei ini.
Tinjauan mStar Online dalam kalangan pengundi muda lelaki menunjukkan rupa paras bukan faktor utama dalam memilih wakil rakyat, sebaliknya khidmat kepada masyarakat lebih utama.
Bagaimanapun, rata-rata berpendapat personalitinya peguam berusia 27 tahun itu membantu kerana beliau mudah mendekati rakyat semasa berkempen.
Bagi Salim Abdullah, 35, kecantikan anak kelahiran Ipoh, Perak itu tidak cukup membantu kerana beliau masih baharu dalam politik.
"Dyana memang cantik tetapi masih baharu tak ada pengalaman untuk jadi wakil rakyat, jadi terpulang kepada pengundi sama ada nak beri dia peluang dan dinilai khidmatnya atau sebaliknya," katanya.
Namun bagi Benjamin Giftjayasingh, 26, tarikan fizikal Dyana bukan mendorong pengundi untuk memilihnya sebagai wakil rakyat tetapi melihat parti mana yang diwakilinya.
"Letaklah makcik tua sekali pun sebagai calon, tapi kalau dia boleh buat kerja, kenapa tidak.
"Orang juga mahu tahu parti yang dia wakilinya. Saya sokong Dyana bukan kerana dirinya atau kecantikannya tetapi reputasi yang ada pada DAP," katanya.
Seorang pemuda yang hanya mahu dikenali sebagai K.C dan berusia 23 tahun pula menganggap cantik itu subjektif tetapi ketika ini bukan itu yang jadi pertaruhan tetapi masa depan rakyat perlu diberi perhatian utama.
"Mungkin saya kata dia cantik, tetapi orang lain ada pandangan berbeza.
"Kecantikan dia bukan kelebihan untuk beliau memancing undi tetapi ia membantu beliau lebih dikenali sebagai calon," katanya.
Muhammad Faisal Firdaus Yahya, 22, pula tidak menafikan Dyana sememangnya cantik, malah akan dipandang berulang kali jika berselisih dengan calon itu.
"Cantik memanglah cantik, tetapi saya lihat dari poster dan risalah sahaja.
"Mungkin Dyana kena lebih banyak buat lawatan bertemu dengan penduduk sini," katanya.
Simon Benedict, 23, berkata, cantik itu satu bonus buat seseorang calon untuk dirinya lebih mudah mendapat perhatian rakyat.
"Peluang itu boleh digunakan Dyana tetapi yang lebih penting tunjukkan apakah perubahan yang beliau boleh buat kerana bagi pengundi adalah kesungguhan untuk berkhidmat kepada rakyat yang jadi utama," katanya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive