28 October 2014

Pakatan Adakan Mesyuarat Tergempar Jika Anwar Dipenjara



KUALA LUMPUR: Pakatan pembangkang akan mengadakan mesyuarat tergempar Rabu ini jika pemimpin utamanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim didapati bersalah dan dipenjarakan.

Mesyuarat khas itu dilihat bertujuan untuk membincangkan mengenai masa depan kerjasama politik Pakatan Rakyat tanpa Anwar.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, hingga kini pimpinan Pakatan Rakyat sudah bersiap sedia untuk berhadapan apa jua situasi khususnya jika dipenjarakan.


“Kami akan mengadakan mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) pada hari tersebut (Rabu). Sekiranya apa yang kita tidak ingini berlaku, maka MPT Pakatan Rakyat akan mengadakan satu mesyuarat tergempar di kalangan pemimpin tertinggi sekiranya Datuk Seri Anwar disumbatkan ke penjara.

"Ini menunjukkan ketegasan dan keutuhan pimpinan tinggi Pakatan Rakyat," katanya.

Beliau berkata demikan pada sidang media selepas meyuarat MPT Pakatan Rakyat di bangunan Parlimen pada Isnin.

Mengulas lanjut, Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang membayangkan bahawa Pakatan Rakyat akan terus bersama walaupun tanpa Anwar.

Mengambil semangat pasukan gergasi bola sepak Inggeris, Manchester United, Guan Eng menegaskan bahawa pakatan pembangkang akan berjuang menuntut keadilan terhadap Anwar hingga ke saat akhir.

"Kita akan sokong sehingga ke hujung dan kami sudah menyerap semangat Manchester United (MU).

"Saya adalah peminat MU dan sentiasa ingat semangat kumpulan MU di bawah pimpinan Alex Ferguson yang mana akan berlawan sehingga minit akhir," katanya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive