31 May 2009

Peguam UMNO nak "sembelih" Chin Peng


Dalam saya melayari blog sahabat-sahabat untuk mencari-mencari artikel menarik dan cerita-cerita menganai PRK Penanti, terjumpa saya satu artikel di Kedahlanie. Cerita menarik dalam Mingguan Malaysia mengenai seorang Mejar (B) Ahmad Shafie yang akan "menyembelih" Chin Peng sekiranya dia dibawa pulang ke Malaysia.

Oleh kerana nak tau apa sebenarnya yang diperkatakan oleh Mejar bersara tersebut, saya terus ke kedai untuk mendapatkan akhbar Mingguan Malaysia (yang memang dah lama tak tengok pun). Memang ada artikel tersebut, seperti yang saya pamerkan diatas
Hebat juga Mejar bersara ni yer yang kini seorang peguam, nak sembelih Chin Peng kalau dia balik. Mungkin dengan tangan kanan nya saja, kerana tangan kiri beliau telah pun putus semasa bertempur dengan komunis di Lundu Sarawak 38 tahun lalu.

Ikuti apa yang di perkatakan oleh pandikargunung di blognya : pendikargunug.blogspot.com

"Bayangkan jika salah seorang mangsa pembunuhan beramai-ramai di Mamali yang masih hidup mengeluarkan kenyataan, "Jika Mahathir dan Musa Hitam menjejakkan kakinya ke Mamali, saya orang pertama yang akan menunggunya di tepi jalan Kampung Mamali bukan untuk menyambut mereka, tetapi untuk menyembelih pemimpin-pemimpin ganas itu", apa perasaan rakyat Malaysia?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive