30 August 2009

Najib Altantuya Resah, UMNO Parah - Najib Bina UMNO Binasa


Oleh berat66 "

Semasa mula menjawat tugas PM Malaysia hasil daripada kompromi dengan BEKAS PM Imam Besar Islam Hadhari, Tun Abdullah Badawi merangkap Penasihat IKIM kini, Dato’ Najib ingin mewarisi sikap turun padang sebagaimana Ayahanda Tun Abdul Razak Cuma tanpa tongkat. Usaha murni Najib sedikit sebanyak menyejukkan amarah sebahagian rakyat terhadap beliau. Lawatan Najib ke Brickfields once upon a time sedikit sebanyak untuk memujuk penyokong beragama Hindu untuk terus menyokong kerajaan One Malaysia, Tindakan Najib menurut ulasan pengkritik kampong, telah berjaya mencuit hati kaum India terutama di Brickfiels yang seratanya menganut agama Hindu.

Alangkah malangnya kebelakangan ini, usaha turun padang Perdana Menteri One Malaysia yang mendahulukan rakyat kini bertukar menjadi Padang jarak padang terkukur yang telah mengguris hati seluruh kaum India yang beragama Hindu di One Malaysia.Ini adalah kerana ekoran perbuatan nila merah setitik dan telah merosakkan susu se belanga yang telah Najib tatang selama ini.
Perbuatan mengheret kepala lembu membantah pembinaan kuil di Shah Alam Selangor telah turut sama mengheret kerana One Malaysia keambang kontroversi yang bakal kekal berpanjangan menghina kaum India beragama Hindu di One Malaysia.Belum pun reda isu Kartika yang keputusannya cuba dipertikai dan dicampur tangan oleh setiap pemimpin tertinggi Umno termasuk bekas-bekas mantannya isu ini tiba-tiba muncul menyebabkan tidur lena najib terbengkalai dan terganggu.
Tidak cukup dengan mimpi ngeri kartun Zunar, adengan kepala lembu diseret penyokong Umno yang membantah menambah resah dan gelisah yang menjadikan malam najib bertambah panjang. Entah bagaimana pula tidur Kak Rosmah yang mendapat bantahan pelajar Unisel yang mahukan canselor lain selain daripada Rosmah kerana isu maruah.Entahlah apa yang akan jadi seterusnya tidak ku tahu.
Tidur Najib bersama mimpi ngeri dan bangkit Najib bersama targedi ngeri.Sebagai manusia biasa saya masih mempunyai naluri halus dan bersimpati terhadap apa yang menimpa Najib, namun saya lebih bersimpati terdapat apa yang ditimpakan terhadap Zunar, mangsa perhimpounan bantah ISA dan kaum India beragama Hindu di seluruh Malaysia.
Di mana dan bagaimana kesudahannya sama-samalah kita ikuti episod yang akan datang,
Najib Resah Umno Parah. Najib Bina Umno Binasa....

1 comment:

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

ALLAH utuskan Pak Lah dan Najib untuk mengalahkan Umno BN. Kelemahan mereka membuatkan rakyat muak dengan Umno BN, dan bila rakyat dah muak, projek untuk menghantar Umno BN ke muzium menjadi lebih mudah.

www.pemudakemehe1.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive