30 August 2009

Deklarasi Danok - Konspirasi menjatuhkan Kedah oleh Mahadhir Khalid

Maaf kerana lambat menjawab isu Deklarasi Danork....

Disini saya huraikan kronologi deklarasi episod pengkhianatan untuk tatapan saudara dan bagi menjawap penanya tersebut secara rengkas dan bukan untuk siaran.
Pengkianatan tersebut adalah dengan idea dari si elias songkok tinggi dengan disokong sepenuhnya oleh mantan ketua bahagian cabang Pdg Serai dan direstui oleh Adun Lunas.
Seramai 6 Ketua cabang PKR yang dikumpulkan untuk bermesyuarat di Dusun Resort,Hosba yang dipengerusikan cabang Pdg Serai bersama elias dan di hadiri oleh kerua cabang Baling, Jerlun, Pendang, Merbuk dan Sik. Dalam mesyuarat ini dipersetujui 13 resolusi bersama untuk dihantar kononnya pada Dato Seri Mahadhir Khalid dan Pimpinan PKR negeri dan Pusat..
Antaranya:
1. Mendesak PKR Kedah keluar dari Pakatan Rakyat untuk bergabung dengan UMNO untuk membentuk Kerajaan Negeri dan Adun Lunas ditabalkan menjadi Timbalan Menteri Besar Kedah.
2. Setiap Ketua cabang diberikan imbohan RM 1 Juta dan Cabang yang bersetuju juga diberikan RM1 juta berserta projek Mega.
3. Setiap ahli majlis dari PKR di kekalkan.
4. Dan yang hebatnya menjamin keselamatan DSAI. 9 resolosi lain yang tak perlu saya jelaskan.
Setelah mesyuarat di Hosba mereka ini iaitu ketua2 cabang ini berserta dengan pengkianat ini di kumpulkan semula untuk menandatangani rosolusi yang telah siap di Pekan Danork dengan diuruskan oleh setiausaha Majlis Hi tek Kulim iaitu Sdr Ghani dengan berbekalkan RM30 ribu yang diperolehi dari Mahadir Khalid untuk diagihkan kepada semua pengkianat untuk duit poket dan menurut informer tak gamak nak di ceritakan bagaimana mereka berhibur sakan disana. Kejadian berlaku semasa PRK Permatang Pauh....
Begitu lah teruknya episod pengkianatan ini terutamanya kepada Pakatan Rakyat Kedah. Mahadir Khalid sudah memberi persetujuan kepada resolusi ini.Semua ketua cabang dan para pengkianat telah dipecat keahlian mereka.
Sekian....
Jin Brabus@KedahLanie

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive