31 January 2010

Bila nawaitu Wakil Rakyat bukan untuk membela rakyat ...


Namanya pun Wakil Rakyat ... dan naik pun kerana rakyat ... jadi yang perlu diutamakan adalah rakyat yang menaikkan nya BUKAN poket sendiri ...

Tapi kebanyakkan wakil rakyat ni lebih mengutamakan poket sendiri dulu sebelum rakyat ... Ini lah yang terjadi kepada Bekas Pengerusi PKR Negeri (Pulau Pinang) Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim, Ahli Parlimen Bayan Baru, yang dikatakan berura-ura untuk melompat parti bersama beberapa lagi wakil rakyat Pakatan kedalam UMNO.

Zahrain dikatakan kecewa sangat selepas Ketua Menteri LGE menolak cadangan dari sebuah syarikat yang ingin menguruskan Kelab Golf Bukit Jambul. Tidak pula disebutkan apa hubungan Zahrain dengan syarikat ini.

Tapi kalau tak ada apa-apa hubungan masakan Zahrain begitu marah pada LGE sehingga menggelarkan nya (LGE) sebagai seorang Diktator, cauvanis dan berpikiran komunis.

Ini lah sikap kebanyakan wakil-wakil rakyat kita sekarang ni. Poket sendiri yang diutamakan bukanya rakyat. Bila poket sendiri tak dapat dipenuhkan, parti dan rakyat yang jadi mangsa.

Sampai bila akan jadi begini? ....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive