30 April 2010

Musa Hassan kata dia tak kata pun macam tu ...lalala

Media Jangan Putar Belit Kenyataan Polis - Musa

KUALA LUMPUR, 29 April (Bernama) -- Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan hari ini meminta media massa terutamanya media alternatif supaya tidak membuat spekulasi dan andaian sendiri mengenai kenyataan polis berhubung kejadian seorang remaja ditembak mati baru-baru ini.

Katanya sebarang spekulasi yang sengaja diada-adakan dengan memutar belit kenyataan polis serta ditokok-tambah boleh mengeruhkan keadaan selain menyukarkan siasatan kes terbabit.

"Janganlah keruhkan keadaan. Orang ramai boleh jadi keliru. Jadi jangan buat sesuatu (andaian) yang kelak boleh menimbulkan kontroversi dan mengganggu siasatan," katanya kepada Bernama ketika dihubungi.

Musa berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai laporan laman portal Malaysiakini yang dipercayai tersalah tafsir kenyataannya.

Laporan itu menyebut Musa bersedia mengarahkan anggotanya supaya tidak lagi mengawal jika itu kehendak rakyat.

Musa berkata laporan itu ditulis mungkin berdasarkan jawapan balas beliau secara spontan kepada wartawan telah disalahtafsir sedangkan apa yang cuba disampaikan berlainan maksudnya.

Katanya beliau hanya mengandaikan apakah polis tidak perlu menjalankan tugas mengikut undang-undang dan hanya membiarkan pelaku jenayah membuat kesalahan tanpa pengawasan.

Sehubungan itu beliau menasihatkan pengamal media supaya tidak memutar belitkan kenyataan polis.

"Saya sedih atas apa yang menimpa mangsa dan keluarga. Saya lagi bersedih apabila kenyataan saya diputar belit sehingga membawa maksud berlainan," katanya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive