PENGHINAAN TERKINI MAHATHIR TERHADAP HUDUD

11 June 2010

Cerita benar : Bini pembesar umno yang bodoh

Ini cerita benar. Seperti apa yang diceritakan oleh seorang sales manager sebuah hotel di Langkawi ...

Aku baru balik dari Langkawi semalam. Berkursus mulai Isnin sampai Rabu lepas, semalam petang balik KL.

Sambil dah dok Langkawi tu, pi la tengok satu dua hotel di sana untuk tujuan mencari lokasi-lokasi baru untuk kursus-kursus yang akan datang. Kami ke dua buah hotel. Satu hotel tu katanya VIP/Bisnesmen selalu ke sana. Najib dan rosmah pun kalau pi Langkawi akan duduk di hotel tu.

Satu lagi tu kami pi hotel yang mensasarkan kepada pelancung timur tengah. Bila kami disana kami di sajikan dengan makanan timur tengah. Sedap-sedap juga. Yang menariknya kata salah seorang pekerja di sana, pak arab ni kuat makan. Seekor kambing saiz sederhana dapat dihabiskan oleh dua orang saja ... terkejut aku, dan lagi katanya pak-pak arab ni memang kuat cemburu, sebab tu tempat makan depa yang macam pondok-pondok tu siap bertutup. Dan semua pekerja-pekerja nya dapat bertutur dalam bahasa arab walaupun mereka orang tempatan ...

Ok berbalik kepada cerita yang aku nak ceritakan pada korang ni. Ini cerita di hotel pertama ni, bukan restoran arab ni. ... cerita seorang bini orang besar umno ni yang "bodoh"...

Sebelum-sebelum ni agaknya bila depa dua orang ni nak masuk hotel, orang-orang kanan atau kiri depa atau pihak hotel dah siap semu dulu dah, cek semua bagi perfect, depa masuk semua dak ok. Tak payah nak buat apa-apa dah. Masuk duduk tidur saja, Semua tersedia.

Tapi kali ni tak tau siapa silap. Samada pihak hotel atau orang-orang kanan depa dah terlupa nak cek benda ni. Laki ada miting dibawah, jadi bini dia dihantar ke bilik seorang dulu. .... Lepas setengah jam dia di dalam bilik, dia menalipon pihak hotel membuat aduan mengatakan aircond di bilik nya panas ...

Pihak hotel menghantar orangnya untuk memeriksa alat aircond bilik tersebut yang dikatakan tidak sejuk tu ...
Masuk saja pekerja hotel ke dalam bilik tu, bini ni pun terus bertanya

"Kenapa aircond bilik ni tak sejuk, saya dah letak 30 dah ....."

Jawab pekerja ni .... "Datin Sri kalau nak sejuk Datin Sri kena letak 16, bukan 30 ya ...." sambil pekerja itu memperbetulkan nya
Datin Sri terdiam malu ....

Selesai kerja, pekerja ni turun dan memberitahu kawan-kawanya .....
Jawab kawan nya yang seorang tu " Laaaa Datin Sri pun bodoh ker? ....... kah kah kah kah kah ramai2 ....
STONE : Kalau baca paper, tengok dalam TV Datin Seri ni memang hebat sangat-sangat lah di Malaysia ni. Tak dak siapa dah boleh lawan dia. Permaisuri Agong pun kalah, masakan tidak, "title" yang sepatutnya diguna oleh Permiasuri boleh selamber saja Datin Sri ni gunakan. Kalau bercakap atau berucap berapi-rapi, semua dia betul ... tapi rupa-rupanya dalam hal kecik-kecik macam ni Datin Sri ni BODOH rupanya ... kahkahkah ... korang leh agak la kan siapa Datin Sri yang bodoh ni ??????????????

2 comments:

Anonymous said...

haha..terasa aku dgn kisah ni sebab kisah yg sama pernah berlaku pada aku dengan kawan aku..iyalah kami ni memang bodoh sebab kami hanya orang kampung miskin yg xmampu nak pasang2 aircond di rumah..tp xsangka pula kisah kami yang memalukan ni boleh berlaku sama pada isteri pembesar yg sudah tentu2 di rumahnya ada aircond..

Anonymous said...

biasale tu i pun tekena juga.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive