28 November 2010

Apakah PKR dah sama dengan UMNO? - Harapan ke Putrajaya kian pudar

MS : Aku ingat aku saja yang rasa macam tu, tapi rupa-rupanya ada lagi orang yang punya perasaan yang sama, dan bagaimana pula rakyat atau pengundi di luar sana? Apakah mereka juga berperasaan sebegitu? Harap para pemimpin PKR dapat memikirkan sama isu ini - Hilang Keyakinan atau senang cakap 'orang dah tak percaya' ... bila orang dah tak percaya, tahu lah kan apa akibatnya ...
Jadi pada DSAI dan pimpinan PKR, harap dapat memikirkan semula hala tuju perjalanan PKR, nawaitu asalnya, samada hendak menjatuhkan UMNO atau ada agenda lain disebaliknya.???
CAKAP-CAKAP PERANGAI PKR ADALAH SAMA DENGAN UMNO SUDAH BERKUMANDANG....

Penulis Tamu - kedahlama,

Sejak penubuhannya, PKR dilihat sebagai parti yang dominan dalam menerajui pemerintahan negara. Kemenangan Pakatan Rakyat dalam PRU-12 lalu dilihat hasil sumbangan besar PKR dalam mencapai kejayaan. Rakyat dan pengundi mula menaruh harapan besar agar Pakatan Rakyat mampu menerajui dan mentadbir negara dalam PRU-13 nanti.

Namun semua harapan itu semakin hari semakin kabur dan hampir lebur. Apa yang berlaku dalam pemilihan PKR dilihat sama dengan apa yang pernah berlaku dalam UMNO dan BN. Gila kuasa, berebut jawatan, lobi melobi, politik wang, penipuan undi, tuduh menuduh, fitnah memfitnah semakin menular di kalangan ahli dan pemimpin PKR.

Di mana saja ada pemilihan sama ada peringkat cabang dan nasional, pasti ada kedengaran rasa tidak puashati terhadap pendundian cara kiraan undi. Begitu juga kempen2 yang dilakukan saling tidak tumpah seperti apa yang berlaku dalam UMNO dan BN. Kalau calon Melayu yang bertanding, maka cara, method dan modus operandinya sama dengan apa yang UMNO lakukan ketikan pemilihan. Begitu juga jika calon India yang bertanding, sama seperti MIC dan MCA lakukan.

Ramai sahabat2 saya yang dulu kuat menyokong PKR, kita nampak makin longgar dan mahu kembali kepada mengundi UMNO. Beberapa kampung yang dulunya solid menyokong BN, kini makin nampak pudar dan berazam memangkah BN dalam PRU akan datang. Taman-taman perumahan yang dulunya memberi kemenangan kepada calon Pakatan Rakyat, kini mula nampak cenderung dan memuji kepimpinan Najib Razak dan BN.

Apapun ramai yang muya goyah dan hilang keyakinan kepada Pakatan Rakyat. Mereka melihat PKR sudah lupa diri dan gila kuasa. Mereka lihat PKR yakin untuk menawan Putrajaya dalam PRU-13 nanti, maka sebab itu mereka berebut-rebut jawatan dgn harapan agar dipilih jadi calon dalam pilihanraya dan akan jadi menteri atau memegang jawatan besar.

Semua yang berlaku, rakyat perhatikan. Semangat rakyat kepada PKR semakin luntur dan lebur...mereka menyesal dan kecewa dengan perangan-perangai sebahagian pemimpin PKR YANG SALING TAK TUMPAH SAMA DENGAN PERANGAI PEMIMPIN-PEMIMPIN UMNO. Yang tinggal dan bersih adalah PAS. Hanya PAS yang dilihat mampu menang beberapa kerusi, namun PAS yang bersendirian sudah pasti tidak mampu untuk mentadbir Malaysia sebagai kerajaan. Oleh itu PAS akan kekal seperti sebelum bersama PKR dan akan terus memerintah Kelantan, dan yang pasti Kedah akan kembali jatuh ke tangan UMNO dan BN

1 comment:

Anonymous said...

Mudah saja...
Tak percaya PKR....PRU13 nanti lawan la 5 penjuru: Pas, Dap, Pkr, BN dan zaid. korang yg nak politik PKR macam mood korang saja. PKR baru bertatih untuk cara pemilihan, tentulah cara baru ini banyak kelemahannya bro.
INGAT...satu: Tanpa PKR, jika harap PAS dan DAP saja...alamat tahun 2100 la baru ke Putrajaya

Rasional

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive