20 November 2010

Hahaha elok sangat la tu ... Big mama dah tak nak jadi Canselor Unisel

Sultan Selangor Perkenan Rosmah Lepas Jawatan Canselor Unisel

Oleh HAIRULAZIM MAHMUD

KUALA SELANGOR: Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah memperkenankan hasrat Datin Seri Rosmah Mansor untuk tidak dilantik semula sebagai Canselor Universiti Industri Selangor (Unisel) selepas kontraknya tamat Februari ini.

Rosmah memberitahu demikian ketika berucap pada Majlis Perasmian Istiadat Konvokesyen Unisel Kelima di Kampus Bestari Jaya di sini, Sabtu.

"'Ingin saya maklumkan bahawa ini adalah merupakan tugasan terakhir saya dalam Majlis Konvokesyen Unisel.

"Permohonan saya untuk berundur diri sebagai Canselor sehingga tamat tempoh lantikan telah mendapat perkenan Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Selangor," katanya.

Turut hadir pada majlis itu termasuk Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Kontroversi kedudukan Rosmah di universiti milik kerajaan negeri itu mula tercetus selepas Pakatan Rakyat berjaya merampas Selangor daripada Barisan Nasional pada pilihan raya umum 2008.

Isteri Perdana Menteri itu pernah menyatakan mahu melepaskan jawatannya kerana dianggap 'tidak kena' jika terus memegang jawatan di negeri diperintah parti pembangkang.

Bagaimanapun beliau terpaksa menanti sehingga Sultan Selangor membuat keputusan. - mStar
MS: Lagi satu aku dok tunggu bila rosmah nak kata "Saya tak akan lagi gunakan title "First Lady". Gelara itu bukan untuk saya. Saya sikit pun tak layak untuk gunakan gelaran tu. Tapi saya ni kan jenis perasan sikit, ala-ala kadok naik junjung, jadi saya gunakanlah. Apa saya nak risau kan, laki saya pun backing saya dalam Parlimen bila ada isu "First Lady" ni ditimbulkan .... hahahaha ... Selepas ini saya tak akan gunakan lagi gelaran 'First Lady' sebaliknya saya akan gunakan gelaran Lady Gaga ... oopppss bukan Lady Gaga, tapi "Lady Gagak " .... hahahahaha ...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive