10 November 2010

Harapan seorang nenek pada pimpinan PKR

Jangan sampai dicemuh

oleh Nenek Kajang

Alhamdulillah dengan adanya ruang ini dapatlah saya meluah rasa cemas dengan keadaan PKR pada masa ini. Mengapa ini berlaku? Apakah pangkat dan kedudukan menjadi suatu kepentingan diri yang harus diburu sehingga memporak perandakan parti?

Janganlah disebabkan marahkan pijat kelambu dibakar. Alangkah indahnya jika setiap ahli menyedari kedudukan diri masing-masing. Kita dorong orang yang lebih baik ke depan dan kita menjadi pendorong yang kuat demi kebaikan parti yang memikul tugas untuk kebaikan bersama.

Saya secara peribadi telah terpanggia untuk menyertai PKR demi melihat keadaan kebejatan suasana politik pada tahun 1999. Ramai yang teraniaya.

Pada waktu itu boleh dikatakan ramai yang berkorban tenaga dan wang ringgit demi perjuangan sehingga pada waktu itu saya sering laungkan kata-kata Kennedy yang saya tukar kepada "jangan tanya apa yang boleh kita dapat tetapi tanyalah apa yang boleh kita beri".

Pangkat dan kedudukan tidak pernah muncul di benak kepala untuk direnggut dan dicekel kuat. Yang penting harus adakan perubahan. Walau pun kini saya tidak aktif sama sekali namun saya terus mengikuti perkembangan yang berlaku.

Dalam ruang ini saya memohon kepada mereka yang rakuskan kuasa fikirlah secara tenang dan lapang dada. Juga sentiasa tawaduk kepada Allah. Contohilah PAS yang saya kira (pandangan dari luar) lebih lama berjuang dan sehingga kini perjalanan partinya sentiasa dalam jalur mulus dan membahagiakan.

Sekali lagi saya pohon buang yang keruh ambil yang jernih jangan jadikan perjuangan menjadi ejekan dan cemuhan -HD
MS: Mungkin ramai termasuk aku mempunyai harapan yang sama dengan nenek di atas pada pimpinan PKR. Jadi bagi pemimpin di atas sana renung-renunglah kembali harapan rakyat di kala itu, yang bersemangat mahukan perubahan ... perubahan yang hanya akan dicapai dengan semangat kerja berpasukan, bukan saling bercakaran sesama sendiri demi kuasa sesetengah pihak.
Ingat lah tanpa sokongan padu dari rakyat sekalian yang mahukan perubahan, harapan dan cita-cita para pemimpin di atas tidak akan tercapai. Jangan hampakan harapan rakyat !!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive