09 March 2011

FLOM Division di JPM - Jawapan Nazri


Senarai enam pegawai yang ditugaskan kepada Divisyen Wanita Pertama Malaysia (FLOM) pada direktori Jabatan Perdana Menteri dikeluarkan dari laman sesawangnya bagi mengelakkan kekeliruan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz.

"Direktori dan laman web Jabatan PM sedang dalam proses kemas-kini, untuk elakkan kekeliruan,” katanya di bangunan parlimen hari ini.

Beliau mengulas soalan tambahan daripada Anthony Loke (DAP-Rasah) berhubung mengapa divisyen FLOM disenaraikan jika tiada divisyen seumpama itu ditubuhkan.

Dalam jawapan yang berdolak-dalih, Nazri mengulangi kenyataan yang dibuatnya pada Disember tahun lalu bahawa 'divisyen' berkenaan bukan sebahagian daripada jabatan PM tetapi adalah senarai pegawai yang dipinjamkan bagi 'membantu' Datin Seri Rosmah Mansor dengan 'tugasnnya' sebagai isteri perdana menteri.

"Tiada kontrak atau kakitangan tetap ditugaskan khusus kepada isteri perdana menteri, sebaliknya pegawai dari jabatan itu dari semasa ke semasa ditugaskan bagi membantu beliau.”

Katanya, antara tugasan pegawai yang dipinjamkan itu termasuk menguruskan surat menyurat dan jemputan ke majlis antarabangsa dan juga peringkat negara.

Tambahnya, mereka yang ditugaskan itu bagi kerja-kerja sementara itu adalah kakitangan yang telah diambil bertugas di pejabat perdana menteri.

"Tidak timbul soalan kos tambahan kerana mereka memang sebahagian daripada kakitangan pejabat PM,” katanya lagi - malaysiakini
STONE : Apa kejadanya si katek tu perlukan kakitangan utk bantu dia. Sapa dia? Kejadian sebegini tak terjadi pun semasa PM terdahulu. Apakah bini PM perlukan pejabat? TAK PERLU PUN. Duk rumah diam2 mcm bini2 PM yg dulu, tak der sapa nak kacau, nak kata apa? Ramai dah pembantu Najib yg ada. FLOM tu dicipta sendiri untuk SYOK SENDIRI. ROSMAH KATEK TU TAK TAK LAYAK PUN NAK GUNA FIRST LADY, YG BOLEH GUNA HANYA PERMAISURI AGONG ... ada reti ker Najib ...
Hang cerita la nazri ai, org gelak saja ... kuangkuangkuang ... kahkahkah

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive