20 March 2011

Lagi kemalangan bas persiaran - 1 terbunuh 6 parah

Seorang maut, 6 parah bas persiaran rempuh lori

2011/03/20
BIDOR: Seorang penumpang bas persiaran maut, manakala enam parah selepas bas yang membawa 43 peserta rombongan dari Pulau Pinang ke Nilai 3, Negeri sembilan, merempuh belakang sebuah lori, sebelum dilanggar sebuah lori lain di Kilometer 341.9 Lebuh Raya Utara-Selatan, dekat plaza tol Bidor, 4.50 pagi tadi.

Polis mengesahkan identiti mangsa yang terbunuh sebagai Sahad@Shariff Md Din, 74. Pelanggaran pertama hanya membabitkan kecederaan kepada penumpang. Bagaimanapun pelanggaran kedua menyebabkan kematian dan kecederaan parah selepas ada penumpang yang sudah turun dan berada di tepi bas yang dilenyek kenderaan itu
STONE : Hari ni saja ada 2 kemalangan bas persiaran. Kemalangan pertama DI SINI . Tiap kali lepas kemalangan macam-macam cerita dari agensi-sgensi yang bertanggung jawab. Nak buat itu, nak kuatkuasa ini la, lepas 3 4 hari semua diam, kemalangan terus berlaku. Habok pun tak der . Apa kah pihak-pihak berwajib betul-betul melakukan tugas mereka? Atau hanya bercakap untuk 'melepaskan batok di tangga'. Tiada sebarang tindakan konkrit. Jadi sampai bila....?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive