16 March 2011

Memalukan Malaysia - awat yang bangang sangat ...


Kata Rosmah "Ini pada diri saya adalah satu pengajaran kepada negara-negara lain untuk apa-apa pun mereka buat atau sebarang pembangunan yang mereka nak lakukan seharusnya berkait dengan perubahan iklim dan teknologi hijau, "

Ha~! ha! ha! begitulah nasihat atau pandangan profesional seorang pakar teknologi dari FLOM! aka isteri PM Najib.

Memang memalukan rakyat Malaysia bila Rosmah membuat kenyataan pasal Tsunami yang melanda Jepun.Bagaimana Rosmah boleh cakap macam itu? Dia cakap pasal pembangunan pesat Jepun tidak mesra alam? Lihat klip video dibawah nanti.

Rosmah bercakap seolah-olah Malaysia ini begitu maju teknologinya dan mesra alam.

Alahai Rosmah, kalau hendak dibandingkan dengan Singapura pun sudah ketinggalan jauh; apatah lagi kalau nak dibandingkan dengan Jepun dan Negara-negara lain yang maju. Tapi kamu boleh cakap merapu macam itu?

Lain kali, kalau pergi ke Jepun, jangan hanya sibuk untuk membeli belah digudang-gudang pakaian.Tolonglah jengok ke dalam longkang-longkang yang begitu bersih air yang mengalir didalamnya hinggakan ikan –ikan carp boleh hidup didalamnya.Teknoloji hijau yang macam mana lagi yang Rosmah nak cakapkan itu?

Gempa bumi merupakan bencana alam dan itu adalah gempa susulan yang menyebabkan kerosakan kepada kilang nuklear Jepun. Jepun masih berjuang untuk mengelakkan krisis nuklear di Fukushima akibat gempa dan tsunami. Langkah-langkah keselamatan tidak pernah cukup selamat bila berhadapan dengan bencana alam yang sangat dahsyat.

Itu bukan kesalahan mereka.Mereka mencipta kilang nuklear untuk menghasilkan tenaga yang cukup bagi menggerakan ekonomi Negara.

Kalau nak cakap pasal Nature Disaster Alerts System dan Nature Disaster Safety system, Jepun diakui mempunyai teknologi paling maju dalam dunia.Kalau mahu dibandingkan dengan Malaysia adalah ibarat jauh panggang dari api.

Oleh kerana kedudukan Jepun merupakan negeri yang sering dilanda gempa bumi , bangunan-bangunan dibina dengan piawaian yang sangat ketat supaya dapat menahan gegaran yang tidak berapa serius.

Tetapi kali ini Jepun mengalami gempa bumi dalam laut yang sangat dahsyat berukuran 8.9 Magnitude. Kalau lah gempa bumi sebesar itu melanda Malaysia, saya percaya , satu Malaysia ini pasti hilang di mata peta dunia!

Harap-harap masyarakat dunia tidak memandang rendah kepada rakyat Malaysia.Rosmah bercakap tidak mewakili rakyat Malaysia keseluruhannya.

Kalulah begini kenyataan Rosmah mengenai Tsunami yang melanda jepun, entah apalah ucapannya sewaktu melawat Muscat,Oman; Riyadh, Arab Saudi dan Dhaka, Bangladesh. Buat malu Satu Malaysia! - alhusseyn51
STONE : Kalau dah bodoh, jangan tunjuk pandai. jgn tunjuk pada 1dunia yang bini pm 1Malaysia bodoh piang ... jangan bercakap kalau bukan bidang kita si katek ai. . hang ni mmg memalukan malaysia lah , menyampah ......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive