21 April 2011

sambungan ... Skandal Seks Orang Ternama - Siri III

BAB 1, SIRI III : SEKRITARI (SAMBUNGAN)

DALAM siri kedua, Sabahkini.net menerima pelbagai kutukan daripada pembaca kerana tidak mendedahkan lokasi sebenar, nama tokoh sebenar, YB dari parti mana; namun sebenarnya semua sudah dinyatakan dalam Siri I dan Siri II. Mungkin ramai membaca dengan mata terbeliak kerana mereka harus membaca dengan mata hati dan mata minda untuk menjadikan kes ini sebagai iktibar. YB juga manusia, yang bukan sahaja mempunyai hati dan perasaan, malah bernafsu besar sekalipun tenaga kurang!
Ikuti Siri III untuk Bab 1: Sekritari yang menjadi igauan negeri ramai YB kerana mereka juga tidak sunyi daripada melakukan kesilapan disebabkan menyimpan gundik, melakukan jenayah seksual seperti mencabul kehormatan, merogol dan meliwat; malah mengamalkan ‘Rasuah Seks’ yang sukar dibuktikan oleh SPRM.
Sambungan Siri III- Skandal Seks Orang Ternama : YB


KETIKA tiba di lobi, Jamliah tidak melihat kelibat YB Rahim atau Pak Karto, melainkan tetamu hotel dan VIP yang sedang berbual sesama sendiri sambil berdiri.
Mungkin YB Rahim sedang bersiap di bilik. Jamliah mengambil keputusan untuk menunggu di lobi walaupun terbetik hatinya untuk menanyakan kepada Penyambut Tetamu sama ada penghuni bilik 512 ada di bilik atau tidak.
Tidak lama kemudian Pak Karto dan YB Rahim kelihatan keluar dari lif dan menuju ke kaunter untuk menyelesaikan bayaran hotel. YB Rahim sempat menjeling Jamliah yang terpaksa mengukir senyum kelat kerana terpaksa melayan nafsu buas YB Rahim dalam keadaan rela tetapi terpaksa.
Sepanjang perjalanan balik ke Kerugau Jamliah lebih banyak berdiam diri dan melayan perasaannya yang berkecamuk dan mengimbau jauh. Jauh semakin jauh membuatkan Jamliah terlena di tempat duduk belakang, teroleng ke kiri dan ke kanan.
YB Rahim mengambil kesempatan untuk merenung Jamliah yang mungkin dibuai mimpi melalui cermin pandang belakang di tempat pemandu sehingga terkadang kala Ninja Turtle yang dipandunya terjun lubang dan membuatkan dua bukit pejal yang telah didakinya ketika embun jantan menitis sebelum membenamkan paku ke papan belian Jamliah.
Maka wujudlah lubang rahsia yang menjadi katalis yang mengikat kemas paku tumpul bercendawan itu. YB Rahim tersenyum puas kerana dapat memaku papan belian yang bukan calang-calang keras, apatah lagi di zaman IT ini bukan lagi mudah mencari papan belian melainkan dinding simen.
“Jamliah… kita sudah sampai!,”
Jamliah tercengang dan masih cuba menyambung mimpi atau igau jika YB Rahim tidak menyentuh pipinya ketika memberhentikan kenderaan di tepi jalan. Jamliah tersipu malu kerana tidak menyedari dirinya terlena. Pak Karto keluar membeli pisang goreng di pasar tamu berdekatan rumah Jamliah sebagai buah tangan untuk berehat sebentar di rumah Jamliah bagi menyenangkan hati ibubapa Jamliah yang mungkin bimbangkan anak mereka yang tidak pulang semalaman.
Sebaik sahaja Ninja Turtle YB Rahim sampai ke anak tangga rumah Jamliah, kelihatan adik-adik Jamliah bersorak sakan dan turun menyerbu kakak mereka tanpa mempedulikan larangan ibu mereka.
Pak Usok tersipu malu oleh karenah anak-anaknya di hadapan YB Rahim namun segera mempersilakan YB Rahim naik ke rumah. Terbongkok-bongkok Pak Usok tunduk seperti askar Jepun menghormati ketua mereka.
YB Rahim dan Pak Karto naik. Selepas bersalam, dia melabuhkan punggung di sofa di ruang tamu yang berhias indah walaupun agak sederhana. Mungkin kerja Jamliah yang begitu menitik beratkan keceriaan, sebagaimana hiasan dalam di pejabatnya kini yang dahulunya seperti colok atau tempat China bersembahyang.
“Saya minta maaf kerana Jamliah tidak dapat balik semalam. Maklumlah kalau mengiring TYT memang susah mengaturkan jadual kita kerana kadang kala ada acara tergempar…”
“Oh! Tidak mengapa. Saya senang sekali kerana ada YB, sekurang-kurangnya dia selamat bersama YB!…”
“Selamat? Memang selamat pun. Lebih dari selamat. Heee…heee…” bisik YB Rahim dalam hati yang diiringi senyum simpul yang tidak dimengertikan oleh Pak Usok.
“Jemput minum YB, Pak Karto!,” pelawa Pak Usok sebaik sahaja isterinya meletakkan dulang di meja.
Jamliah membawa pisang goreng di dalam piring lalu menghilang di celah daun pintu dan sebentar kemudian terdengar bunyi Jamliah dan adiknya ketawa terkekeh-kekeh.
Setelah bertanya khabar dan berbual seketika YB Rahim meminta diri kerana tergesa-gesa untuk menghadiri mesyuarat tergempar, wal hal mahu ke rumah Ah Chong, Imam Machok atau Raja Pakau. Kalau kalah banyak, terus berhenti dan turun ke pekan Kerugau untuk bermain snooker dua tiga game. Selepas itu baru balik ke rumah untuk layan barua dan ketua cawangan atau ketua bagangan Parti Keris.
Pak Usok menghantar YB Rahim sehingga ke pintu Ninja Turtle, manakala Pak Karto tidak ikut YB Rahim kerana mahu pulang ke rumah, bimbang isterinya akan bermasam muka kerana lambat pulang. Jamliah dan ibunya hanya melambai di beranda.
Malam itu selepas makan malam, Jamliah membahagi-bahagikan buah tangan yang dibelikan kepada ayah, ibu dan adik-adiknya. Walaupun Pak Usok agak keberatan menerima, namun bangga kerana anak perawannya begitu mengambil berat terhadap dirinya. Jamliah turut menghulurkan baki wang RM200 kepada ibunya, kononnya sebagai elaun bertugas di luar kawasan.
Wang RM10,000 disorokkan di bawah tilam kerana Jamliah belum bersedia, bimbang kalau-kalau ibu bapanya tersalah anggap.
Selepas itu Jamliah menceritakan betapa seronoknya dapat mengiringi YB Rahim di majlis rasmi dan lawatan TYT sehinggalah cerita silap mata.
Mujur juga Jamliah tidak tersasul ketika menceritakan bilik tidur yang mahal dan berhawa dingin. Jika tidak sudah pasti ‘X-Files’ terbongkar dan ibubapanya akan mati terkejut. Jamliah terpaksa berhemat kerana bimbang ibu bapanya akan syak perubahan pada dirinya, anak dara yang kini bukan perawan lagi.
Malam itu Jamliah tidak dapat tidur kerana cuaca terlalu panas. Adiknya yang tidur di katil sebelah berdengkur keras seperti lembu yang di sembelih. Jamliah bimbang jika ibu bapanya tahu keadaan dirinya sudah pasti dia akan dipersalahkan dan di belasah teruk dan terpaksa berhenti kerja.
Jika dia berhenti kerja siapa yang akan menyara persekolahan adik-adiknya. Apa akan jadi pada dirinya? Sudah pasti dia akan dipencilkan dan akan hebohlah satu dunia.
Oh Tuhan! Apakah salahku sehingga aku menerima nasib semalang ini? Apakah dosaku sehingga aku ternoda? Apakah dosa ibubapaku sehingga aku yang menerima kisasnya? Apakah ini balasan yang aku terima kerana lalai menyembah-Mu?
Apakah kerana aku terlalu jahil maka Kau timpakan bala ini padaku? Apakah aku tidak waspada, wal hal aku sudah mengunci semua pintu melainkan pintu neraka yang membolehkan YB Rahim meragut daraku? Apakah ini suratan atau kebetulan? Apakah?
Jiwa Jamliah berkocak hebat. Nafasnya kencang dan jantungnya berdegup pantas apabila teringatkan peristiwa bersejarah yang sepatutnya dicatat di dalam Malaysia Book Of World Record kerana sekritari pertama kehilangan dara sewaktu mengiringi lawatan TYT.
Bekas tertujah paku tumpul bak cendawan baru tumbuh masih terasa nyeri bercampur nyaman. Dua bukit bertahi lalat sebesar kelingking yang dibanggakan selama ini sudah tidak sesuci dahulu.
Apatah lagi paku tumpul YB Rahim telah merobek kesucian yang cuba dipertahankannya selama ini.
Kenapa aku tidak meronta atau menjerit. Biarkah orang dengar. Kenapa aku tidak menendang sahaja paku tumpul berupa cendawan itu sebelum dilantak ke papan belian yang belum pernah dijerlus sebarang benda melainkan getah pekat ketika bulan mengambang?
Biar YB Rahim menjerit atau pengsan. Biar seluruh VIP yang mengiringi TYT tahu ada YB yang menconteng arang ke muka TYT dan menggunakan kesempatan di dalam kesempitan mencuri-curi memaku papan belian yang bukan miliknya.
Kenapa tidak paku batang pisang atau lubang berongga yang telah disumbat kayu atau plastik seperti tempat menggantung frem gambar di dinding simen? Kenapa? Kenapa?
Jamliah kesal kerana masih dalam keadaan mamai dan asyik, maklumlah papan yang masih belum pernah berketam atau digergaji. Jamliah hanya terfikir untuk menjerit namun segera dipekup mulutnya. Hendak meronta tidak berdaya kerana merasakan bagaikan berada di dalam dakapan seekor beruang yang ganas.
Lagi dironta lagi mudah pinggangnya yang besar sedikit daripada pinggang kerengga patah riuk. Mahu tidak mahu merayu, tetapi bagaimana mahu merayu kalau mulutnya ditutup dengan tangan sasa YB Rahim?
Jika boleh merayu sekalipun apakah YB Rahim akan mendengar rayuannya ketika dirinya telah dikuasai oleh bapa iblis, bak pepatah Inggeris, “Don’t Argue with an erect pen*s.”
Apakah rayuan Jamliah boleh mencairkan nafsu serakah YB Rahim yang semakin membuak-buak bagaikan ledakan Gunung Berapi Mayon di Filipina atau menambah gegaran dan libido batin YB Rahim seperti Tsunami di Acheh?
Jika dia terus meronta sudah pasti dia akan lemah dan lemas. Jika dia sudah lemah apatah lagi lemas, sudah pasti YB Rahim akan terus memakunya dengan rakus.
Lebih baik menyerah dalam keadaan terpaksa, setidak-tidaknya dia akan turut menikmati kelazatan dan tenggelam di dalam khayalan ketika paku bercendawan dipaku atau dicabut perlahan. Akhirnya Jamliah pasrah dan menerima tragedi ini sebagai takdir Illahi.
Tiba-tiba Jamliah terasa meloya apabila memikirkan bendalir kental yang bercampur baur dengan warna jernih dan merah jambu ketika membasuh rekahan bekas dipaku oleh YB Rahim.
Jamliah masih terlalu jahil tentang proses paku dan pemakuan. Jamliah pada mulanya hanya merasakan kesakitan yang amat sangat kerana dilantak paku yang bukan calang-calang, namun kesakitan itu tenggelam di dalam keenakan yang tidak terucap beberapa saat selepas itu sehingga Jamliah tidak pasti apakah dia turut memainkan peranan sehingga paku YB Rahim mudah masuk dan keluar daripada papan belian; sehinggalah dia terkulai layu terlebih dahulu daripada YB Rahim.
Maklumlah dalam proses pemakuan yang pertama sudah pasti papan akan retak sedikit kerana paku tidak bengkok.
Jika papan belian hanya setebal lima inci, sudah pasti akan ditebusi dengan mudah oleh paku sepanjang enam inci. Seandainya tertusuk sehingga hampir tembus sudah pasti papan akan tewas dan paku terpaksa berkerja lebih keras untuk melantak mati ke papan belian yang sudah tidak dapat ditembusi paku lagi kerana terjulur keluar.
Tukang yang mahir seperti YB Rahim akan menarik sedikit atau menyendengkan paku agar tidak menembusi papan, setidak-tidaknya memaku pada kedudukan 45 darjah atau dari arah belakang atau menyiku.
Ketika ayam jantan jirannya berkokok, Jamliah masih belum dapat melelapkan mata kerana masih terkenangkan peristiwa bersejarah, ‘Hari-Hari Terakhir Seorang Perawan’ yang kalau difilemkan sudah pasti akan menjadi Box Office, mengalahkan ‘Blue Lagoon’ atau ‘Titanic’.
Mujur Jamliah bukanlah penulis skrip atau artis seperti Madonna, jika tidak dia sudah pasti akan melakonkan semula wataknya di dalam filem seperti filem ‘Bed’ lakonan Madonna atau ‘Blue Lagoon’ lakonan Brooke Shield.
Jamliah tambah bimbang kerana tidak tahu apa yang harus dilakukan dengan wang RM10,000 pemberian YB Rahim, mungkin bayaran gantirugi kerana merenggut daranya. Begitu murah sekali harga ‘perawan’ desa sepertinya?
Apakah dia harus mengembalikan wang tersebut kerana menerimanya bererti dia merelakan perbuatan YB Rahim ke atasnya?
Apakah dia harus menyimpan wang tersebut dan menerima hakikat dirinya sudah tidak sesuci dahulu dan menggunakan wang tersebut untuk proses memulihkan daranya seperti yang dibaca di dalam majalah Keluarga dan Variasari?
Tidak? Dia tidak akan memulihkan daranya melalui pembedahan. Dia harus pasrah pada ketentuan Illahi terhadap dirinya. Kalau kelapa sudah ditebuk tupai ditampal sekalipun akan kelihatan juga melainkan kelapa plastik yang boleh ditempa semula.
Bukan dia seorang sahaja yang kehilangan kesucian sebagai perawan Bugis, malah ribuan lagi. Bukan sahaja dilakukan oleh lelaki hidung belang seperti YB Rahim, malah oleh bapa mereka sendiri. Lebih memalukan. Dirinya bernasib baik kerana hanya dia dan YB Rahim yang tahu. Tidak ada pihak ketiga melainkan Iblis dan malaikat yang tidak kelihatan.
Ah! Lupakan sahaja soal duit itu. Masukkan sahaja ke dalam bank untuk waktu kecemasan atau kegunaan masa hadapan. Bukan dia meminta atau menjual dirinya, sebaliknya pemberian YB Rahim. Ikhlas atau tidak, itu soal YB Rahim. Yang penting, dia akan terus menjaga kehormatannya agar tidak tergadai lagi kepada ‘Bapa Harimau’ yang mungkin ‘Hari-Hari Mau’. Begitulah kecamuknya fikiran Jamliah dan dia tidak sedar waktu bila dia terlelap sehinggalah ibunya membangunkannya untuk sembahyang subuh dan berkemas agar tidak lewat ke pejabat.
Jamliah rasa malas sekali untuk bangun kerana terlalu mengantuk dan letih, namun terpaksa menggagahi juga kerana memikirkan ada kerja penting yang harus dilakukannya.
Jamliah terlelap seketika selepas menunaikan sembahyang subuh sehinggalah dikejutkan sekali lagi oleh ibunya sehingga dia tidak sempat seterika baju kurungnya, mujur tidak kusut kerana kain sutera Thailand, jika tidak sudah pasti akan kelihatan seperti peta Sabah.
YB Rahim melemparkan senyum nakal ketika memandang Jamliah lewat cermin gelap pada dinding pemisah biliknya dengan bilik Jamliah yang merupakan pintu utama ke pejabatnya.
Jamliah seolah-olah tidak nampak dan hanya melirikkan anak mata seakan-akan memikirkan sesuatu dan meneruskan kerjanya yang tertangguh kerana terpaksa menemani YB Rahim ke Serambi PTI, menjalankan projek rahsia dan tugas-tugas khas terutama di bilik 511 Hotel Venis.
Ketika waktu rehat, Jamliah tidak sempat menjamah bekalan yang dibawa kerana terlelap seketika di meja sehinggalah YB Rahim memeluk dan menciumnya dari belakang.
Jamliah cuba mengelak kerana bimbang ada orang akan melihat terutama Salimah yang selalu menyibuk masuk secara tiba-tiba ke biliknya.
Namun apabila terpandangkan pintu bilik terkunci dari dalam, Jamliah hanya membiarkan sahaja YB Rahim memeluknya kerana kalau dilarangpun dia akan lakukan juga, tetapi apabila tangannya cuba merayap ke lokasi strategik, Jamliah cuba mengelak dan meminta diri untuk ke tandas sehingga YB Rahim kelihatan hampa, namun membuat muka selamba.
YB Rahim memberitahu mahu keluar sebentar dan berpesan akan datang lewat sedikit kerana akan menghadiri mesyuarat dan meminta Jamliah tunggu sehingga dia pulang kerana ada yang perlu disediakan untuk di bawa ke Kota Kinabalu berjumpa Ketua Menteri. Jamliah hanya mengangguk lalu menuju ke tandas di bahagian belakang pejabat.
Mujur tidak ada sesiapa di lobi kerana waktu rehat, jika tidak sudah pasti ada gossip hangat, apatah lagi hanya mereka berdua sahaja berada di pejabat yang bertutup dan berkunci dari dalam.
Walaupun masakan ibu Jamliah agak enak dan menyelerakan, namun selera Jamliah tiba-tiba hilang apabila memikirkan perlakuan YB Rahim sebentar tadi dan sudah pasti akan diulanginya lagi jika ada kesempatan.
Apakah dia harus membiarkan YB Rahim membelainya sedangkan melihat susuk tubuhnya sahaja Jamliah sudah hilang selera?
Insiden di bilik 511 adalah insiden paksaan yang masih menghantui hidupnya sejak akhir-akhir ini.
Jamliah hairan kenapa YB Rahim begitu bangga mempunyai perut boroi yang diusung ke sana ke mari seperti YB Rahim tertelan seguni beras sehingga paku tumpul seperti cendawan baru tumbuh kelihatan terperosok, bak kepala kura-kura yang terkejut mendengar guruh di langit. Betapa sukarnya dia bernafas ketika YB Rahim menindisnya di bilik 511 sehinggalah posisinya diubah seperti pelancar roket atau meriam katak.
Jamliah merasakan dia tenggelam dalam keasyikan yang amat sangat setelah mengalami kesakitan sebentar, maklumlah siapa yang tidak terkejut apabila terkena paku, bisik hatinya.
Jamliah menyimpan semula tupperware yang mengisi makanannya setelah menyuapkan beberapa sudu ke dalam mulutnya sekadar mengalas perut. Jamliah mencapai beg tangannya lalu turun ke bawah dan berjalan menuju ke kaki lima bangunan tiga tingkat sebelum menaiki sebuah kereta sapu, kenderaan rasmi di Fajar Harapan.
Jamliah terus mengelamun sehinggalah kereta sapu itu berhenti di hadapan Standard Chartered Bank di pekan Kerugau. Jamliah turun dan melintasi jalan yang sibuk dengan kenderaan yang bersimpang siur.
Setelah melihat sekeliling, tidak ada sesiapapun yang dikenalinya. Jamliah bergegas menuju ke kaunter yang lengang lalu menghulurkan buku akaun simpanan yang mencatatkan baki RM 43.37 bersama envelop yang diberikan YB Rahim kepadanya. Seketika kemudian kerani bank menyerahkan semula buku akaun simpanan berkenaan untuk disemak Jamliah.
Jamliah mengangguk dan tersenyum kepada kerani bank setelah memastikan baki bersih akaunnya sejumlah RM10,048.22. Entah dari mana datangnya RM 4.85, mungkin faedah wang simpanannya yang tidak terusik selama hampir dua tahun itu, baki biasiswa Kerajaan Negeri Sabah yang diterimanya semasa menuntut dahulu.
Jamliah segera kembali ke Fajar Harapan dengan menaiki teksi yang kalau dihantar ke Muzium Sabah pun sudah pasti akan ditolak kerana terlalu buruk, berbanding dengan kereta sapu Proton Wira yang dinaikinya sebentar tadi. Jamliah tidak ada pilihan kerana teksi berdekatan sebuah hotel itu mengikut giliran dan dia terkena giliran teksi cabuk yang masih diberikan permit.
Terhegeh-hegeh teksi cabuk itu mendaki bukit yang memisahkan bandar Kerugau dengan Fajar Harapan.
Sewaktu sampai di Pejabat, Salimah dan beberapa orang tetamu sedang berbual-bual di ruang tamu, beberapa orang di antaranya menunggu surat sokongan permohonan tanah dan permohonan biasiswa untuk anak mereka.
Jamliah hanya melemparkan senyuman dan tunduk membongkok ketika melalui ruang tamu yang kebetulan berhadapan dengan biliknya dan meja penyambut tetamu, Salimah.
Jamliah tergelak di dalam hati apabila teringat kata-kata YB Rahim, Salimah bukanlah Penyambut Tetamu, sebaliknya tukang sapu yang berlagak seperti penyambut tetamu dan operator agar kelihatan lebih glamor.
Sebaik sahaja menyiapkan surat sokongan, Jamliah meletakkan surat berkenaan di atas meja YB Rahim dan kembali ke biliknya untuk menyiapkan beberapa dokumen dan surat penting yang diminta YB Rahim, terutama surat meminta tanah di kawasan bandar Kerugau dan tanah pertanian yang telah dipohon oleh beberapa pemohon terdahulu.
Jamliah sempat membancuh Nescafe untuk dirinya dan YB Rahim yang tiba-tiba muncul ketika dia sedang mengacau gula di dalam cawan Nescafe yang aromanya semerbak di bilik berhawa dingin yang mula menggigit, lalu meletakkan cawan nescafe tersebut di penjuru kanan meja YB Rahim yang terpampang gambar YB Rahim dan Suzana serta tiga anak mereka.
Satu anak subsidi kerana Suzana termengandung anak orang lain sewaktu menikahi YB Rahim yang ketika itu Tukang Zero-Zero kayu balak.
YB Rahim sempat mengusik, namun Jamliah hanya mampu tersengih dan berlalu menuju ke biliknya membawa surat yang telah ditandatangani YB Rahim sebelum diserahkan kepada para tetamu yang menunggu.
Salimah ke dapur membancuh kopi untuk tetamu dan dihidangkan dengan sedikit biskut, satu kemestian di pejabat politik, terutama Pejabat YB Rahim yang ketika itu Naib Ketua Bahagian Parti Keris.
Beberapa orang tetamu yang telah membuat temu janji masuk ke bilik YB melintasi Jamliah yang sibuk membelek surat untuk direkod dan difailkan. Terlalu banyak surat yang dibawa oleh Salimah daripada Pejabat Pos dan kebanyakannya surat rasmi melainkan dua pucuk surat sulit Urusan Seri Paduka Baginda yang berlakri untuk YB Rahim yang tidak dibukanya.
Jamliah terpaksa mengasingkan surat untuk tindakan segera dan surat makluman bagi membolehkan dia mengambil tindakan wajar kerana YB Rahim akan ke Kota Kinabalu selama lima hari awal pagi esok.
Tiba-tiba YB Rahim keluar dari biliknya dan menyerahkan fail sulit yang mengandungi permohonan tanah dan permohonan kontrak kerja untuk membina sekolah dan membaik pulih hospital dan meminta Jamliah menyediakan surat tersebut pada hari itu juga walaupun ketika itu sudah hampir jam lima petang.
YB Rahim meminta Jamliah menghantar surat tersebut ke Lapangan Terbang Kerugau pada awal pagi esok. Jamliah akur dengan arahan YB Rahim walaupun telah berjanji dengan adiknya akan pulang awal.
Maklumlah pada malam itu adik bungsunya akan menyambut hari jadi dan mereka sekeluarga akan menyambutnya secara sederhana dan ala kadar bersama anak-anak jiran.
YB Rahim yang sudah merasa seronoknya memaku papan belian Jamliah terkenangkan rongga paku yang telah ditinggalkan dan ingin membersihkan rongga itu dengan memasukkan semula paku berkepala cendawan baru tumbuh itu ke dalam rongga yang telah diciptanya.
Semua orang termasuk Salimah dan YB Rahim sudah pulang sehingga memaksa Jamliah mengunci pintu pejabat kerana khuatir ada penceroboh ketika dia asyik bekerja. Ini bukanlah kali pertama Jamliah lewat pulang, sudah berkali-kali terutama apabila terpaksa menyiapkan pelbagai kerja pejabat yang perlu dibereskan semasa YB Rahim mahu berangkat ke Kota Kinabalu atau Kuala Lumpur.
Setelah selesai semua surat menyurat yang diperlukan oleh YB Rahim, Jamliah berkemas untuk pulang. Tiba-tiba terpacul YB Rahim di muka pintu biliknya yang tidak berkunci kerana pintu utama pejabat telah berkunci. Jamliah agak kaget, namun segera menyerahkan fail sulit berkenaan kepada YB Rahim, sekurang-kurang dia berasa lega kerana tidak perlu bergegas ke Lapangan Terbang Kerugau awal pagi esok.
Sebelum sempat Jamliah meminta diri untuk pulang, YB Rahim memanggilnya masuk ke bilik dan menyerahkan dua pucuk surat sulit yang tertinggal di dalam kereta dan diperlukan segera.
Mahu tidak mahu, Jamliah terpaksa menyiapkan surat tersebut dan menyerahkan kembali kepada YB Rahim dan menunggu di hadapan meja kalau-kalau ada yang perlu dibetulkan. YB Rahim membaca seketika dan terus menandatangani surat berkenaan lalu dimasukkan ke dalam beg kulit yang telah dikemaskan untuk mengisi semua dokumen yang disediakan Jamliah.
Ketika Jamliah meminta diri untuk pulang, YB Rahim menawarkan diri untuk menghantar Jamliah pulang kerana cuaca sudah gelap dan tidak ada lagi kereta sapu di kawasan itu setelah Jamliah berpesan kepada Salimah agar memberitahu pemandu kereta sewa bulanannya yang menunggu di bawah tidak payah menunggunya kerana dia akan balik sendiri.
Jamliah akur kerana YB Rahim sering kali menghantarnya pulang terutama ketika ada kerja yang perlu dibereskan. Namun sebaik sahaja Jamliah mematikan lampu bilik YB Rahim yang berdekatan dengan pintu biliknya, YB Rahim merangkulnya dari belakang.
Jamliah terkejut. Darahnya tersirap. Jantungnya berdegup pantas. Pegangan YB Rahim begitu kejap dan tidak berjaya dirungkai. YB Rahim segera mendukungnya dan menduduk Jamliah di atas meja di bilik YB Rahim yang begitu sejuk kerana hawa dingin belum dimatikan.
Jamliah merayu agar YB Rahim tidak mengulangi peristiwa di bilik 511, namun YB Rahim yang sudah merasa seronoknya memaku papan belian Jamliah terkenangkan rongga paku yang telah ditinggalkan dan ingin membersihkan rongga itu dengan memasukkan semula paku berkepala cendawan baru tumbuh itu ke dalam rongga yang telah diciptanya.

Bersambung.......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive