17 May 2011

Bersedia ... Najib nak bagi hadiah bulan depan

Harga RON95 disemak bulan depan

IPOH: Kerajaan akan mengkaji semula semua harga produk petroleum termasuk petrol RON95 pada bulan depan bagi menentukan harga sedia ada akan kekal atau sebaliknya, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini.

Beliau berkata kajian semula oleh kementerian itu bersama-sama agensi lain seperti Kementerian Kewangan dan Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (PEMANDU) akan menentukan sama ada harga sedia ada kekal atau dinaikkan berdasarkan tanggungan subsidi kerajaan.

"Mengikut pelan Rasionalisasi Subsidi, satu kajian semula akan dibuat enam bulan sekali terhadap subsidi semua produk. Jadi untuk petrol RON95, diesel dan LPG (gas cecair asli) kajian terakhir dibuat pada Disember tahun lepas.

"Ini bermakna bulan ini atau awal Jun akan berlaku kajian semula untuk pertengahan tahun...saya tidak boleh memberi gambaran apa yang akan berlaku, tetapi kajian akan berlaku dan tanggungan subsidi oleh kerajaan adalah tinggi," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Ipoh Barat di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai kedudukan semasa harga petrol RON95 berikutan harga petrol RON97 kini meningkat kepada RM2.
90 seliter - Harian Metro

STONE : Saperti diumumkan semalam harga Diesel akan dinaikan bagi sebahaian pengguna mulai Jun ini. Hari ni pula depa kata untuk semak harga RON95 pula. Hangpa faham la bila dia kata semak tu, maknanya nak naikan harga la, padahal harga minyak dunia dah pun turun, tapi kenapa harga minyak kita semakin naik.
Aku dan lain-lain blogger hanya setakat melalak, maki hamun, marah .... haramjadah,celaka, pelaq (org utara saja yg tau pelaq ni apa) dalam blog ni saja la, yang tu saja yang boleh kami buat, yang lain tak boleh. Yang tak dak blog bercerita di ofis, orang kampong di  kedai kopi ...tapi kerajaan BN buat tak kisah saja. Mampuih pi la lah hangpa rakyat oi, kami minyak kereta kerajaan yang tanggung,  apa susah
Hanya satu saja cara nak pelingkup kerajaan BN ni, iaitu masa PRU nanti. Jangan dok bising sekarang depa tak akan ambil pot punya dan yang penting sekali jangan sekarang ni saja hangpa dok maki BN, maki Najib, tapi bila mai PRU nanti hangpa pangkah juga Kapal Layar tu. Yang ni bukan Najib yang haramjadah tapi hangpa tu yang haramjadah ... reti?...TUMBANGKAN BN DALAM PRU13

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive