06 March 2012

Krisis Kedah : Ini puncanya ...

OLEH : Susan Loone

NONE
EKSKLUSIF Krisis PAS Kedah meledak selepas Menteri Besar Datuk Seri Azizan Razak didakwa mahu memberikan sebuah projek yang dikatakan bernilai RM600 juta kepada syarikat yang dikaitkan dengan pemimpin Umno.


Perkara itu disahkan oleh Phahrolrazi Mohd Nawawi, salah seorang daripada dua exco yang menolak pelantikan semula mereka ke jawatan itu sebelum ini.

Ketika ditemui Malaysiakinisemalam bagi mengesahkan dakwaan beliau pada mulanya menolak pelantikan semula kerana tidak puas hati dengan desakan Azizan, Phahrolrazi mengakuinya.

Sumber sebelum ini memberitahu Malaysiakini, projek yang dipertikaikan itu berkenaan pembinaan jalan di negeri itu terhadap syarikat milik bekas pemimpin Umno bahagian di Kedah.

4 comments:

Anonymous said...

Tabik pada MB Kedah kerana bersifat professional... kalau kerja yang dibuat telus dan betul..apa salahnya menganugerahkan kontrak kepada yang layak.. jangan diikut perangai puak2 ameno.. nanti rakyat tengok sama shj kalu PR memerintah.. diskriminasi sana sini...MB Kedah adalah MB utk rakyat Kedah.. bukan utk parti.

Admin said...

Sokong MB kedah,sepatutnya kita menilai kelayakan sesuatu syarikat itu,kalau di berikan kepada sy yg menyokong pakatan,tapi tiada kemampuan untuk melaksanakanya,bermakna PR juga sama dengan umno memberi projek kepada kroni sahaja.

Anonymous said...

Ustaz Azizan dah banyak kali kena kencing dengan kawan-kawan yang sama fikrahnya,ambik contoh keli kedah apa dah jadik,pelaburan diPapua serta pemegang amanah tanah wakaf PAS Kedah yang mana anak cucunya dok rasa macam harta tok nenek depa...geng-geng nie had cengeih dok jegil-beliak jegil beliak kat MB kami.

Anonymous said...

Bukan senang nak jadi leader ni..even leader trying to have a good governance but his leadership is question mark pun susah gak..aku sokong sapa saja jadi MB aslkan dari PAS..moga Allah pelihara PAS di Kedah for another term..tapi kalau another 4 years pun tak ok gak..i think is time to change leader..kesian kat rakyat Kedah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive