20 September 2012

hahahaha BERNAMA mengaku edit gambar sambutan Najib di Pekan ... bodek la tu ...huahuahua


September 20, 2012


Screenshot of doctored photo from a Facebook post circulating on the Internet.
KUALA LUMPUR, Sept 20 — National news agency Bernama said today an internal investigation showed a photograph of Prime Minister Datuk Seri Najib Razak it released to newspapers last Saturday was doctored
.
"Initial checks revealed that the flawed picture was discovered at the source from where it was sent," Bernama Editor-in-Chief Datuk Yong Soo Heong said in a report carried by the national news agency this evening.
He said further investigations were ongoing to determine the motive of the person concerned and whether there were elements of sabotage, Yong said.
"We are viewing this matter seriously and will not hesitate to take appropriate action against those responsible for the irregularities.
"Bernama always strives to maintain high standards of professionalism and takes a serious view of workplace integrity," he stressed.
Bernama's admission is not only embarrassing to the news agency but could also hurt the prime minister's image as well.
The publication of the photograph in various newspapers had been criticised online with a number of blogs and websites suggesting the background image of the crowd in the photograph was the same as that of another picture.
In the photograph, the prime minister is seen greeting well-wishers at a public gathering in his Pekan constituency.
Bernama had also denied a separate allegation that it had doctored another photograph of function hosted by the PM earlier this month.

2 comments:

RojakPasembor said...

Edit gambar kita nampak. Mereka edit ekonomi hingga ekonomoney ramai yg tak sedar.

Anonymous said...

HATI-HATI JALAN DI HADAPAN PENUH JERANGKAP SAMAR

Jangan lah kita berjalan terlalu jauh tanpa melihat kebelakangan dari tulisan sejarah yang tidak lagi boleh diubah .... sebenarnya yang paling memusuhi ISLAM di Malaysia hanya UMNO parti BANGSAT tinggalan penjajah BRITISH.

Di Malaysia hanya UMNO yang sebenar-benarnya menentang hukum ALLAH dengan tindak tanduk nya dan keliatannya mengekalkan institusi ISLAM sperti peranan para MUFTI hanya sebagai badan pentadbir hukum hakam ISLAM berkaitan kahwin, mati, pembahgaian harta dan menjaga kumpulan agama yang dilabel sesat yang lebih berkepentingan untuk menjaga kedudukan UMNO sebagai pemerintah sekular di Malaysia. Ini adalah sebahagian polisi tinggalan BRITISH yang masih belum terungkai walaupun sudah menjangkau 55 tahun MERDEKA.

Sejarah telah membuktikan UMNO lah yang menghilangkan tulisan JAWI, yang secara langsung menyebabkan orang MELAYU mulai lupa akan kepentingan huruf-huruf JAWI ARAB dalam memepelajari agama.

Sejarah telah membuktikan UMNO lah yang bertanggung jawab menutup sekolah agama rakyat yang secara langsung menutup perkembangan ilmu fardhu ain di bumi Melayu, malang nya UMNO tidak bertindak sedemikian rupa terhadap sekolah-sekolah mubaligh Kristian.

UMNO lah juga parti BANGSAT tinggalan penjajah yang masih memeperluas penyebaran JUDI dan ARAK, dua senjata orang Kristian untuk menrosakan akhlak orang ISLAM dimana jua di dunia ini ... sebagai senjata sulit Kristian menyekat perkembangan Islam dimana negara itu majoritinya orang Islam.

Dan UMNO juga lah parti BANGSAT tinggalan BRITISH yang telah bertindak diluar batas tata susila ketamaddunan manusia yang waras dengan mengeluarkan perintah supaya MEMBUNUH orang ISLAM MELAYU dalam lakaran lipatan sejarah dalam peristiwa hitam PEMBUNUHAN BERAMAI-RAMAI ORANG MELAYU di MEMALI. Tidak seperti di SELATAN THAI atau WILAYAH AUTONOMI MINDANAO dimana yang melakukan pembunuhan terhadap orang ISLAM adalah dari bangsa BUDDHA dan KRISTIAN, di Malaysia yang membunuh ORANG ISLAM adalah SYAITAN YAHUDI bertopengkan UMNO.

UMNO sudah lama membohongi orang MELAYU dengan janji untuk menjadikan MALAYSIA sebuah negara ISLAM, sekarang ini tidak ada seorang PEMIMPIN UMNO yang berani bercakap atas tiket ISLAM kerana mereka adalah orang BANGSAT pengkhianat BANGSA dan AGAMA yang terlatih untuk patuh pada penjajah BRITISH walaupun dikatakan sudah 55tahun MERDEKA ....

Bukti NAJIB juga adalah talibarut penjajah BRITISH adalah lawatan terakhir NAJIB ke BRITAIN yang sebenarnya adalah untuk mendapatkan WATIKAH pertabalan penjajah dalam satu upacara penuh istiadat pertabalan sebagai WAKIL penguasa BRITISH.

Hati-hati, ... UMNO tidak pernah segan silu untuk menjadikan orang MELAYU yang tidak berdosa sebagai korban bagi mengekalkan kedudukan mereka sebagai parti pemerintah .... skrip kejahatan UMNO sedang berjalan ketika ini dengan pelakun UTAMA anak-anak Melayu haramjadah yang menjadi anggota PERKASA dan PEKIDA yang telah dipilh KHAS sebagai pencetus perbalahan sesama MELAYU .... dan apabila berlaku keganasan antara MELAYU, UMNO akan turun dengan kekuatan angkatan TENTERA dan POLIS upahannya untuk menjadi PENYELAMAT, "atas nama menyelamatkan KENTENTERAMAN AWAM" - pencetus upahan ini sudah mula menyemarakan api kemarahan orang Melayu yang tidak berdosa dengan perintah melempar KEPALA BABI, melempar CAT, melempar BATU, melempar KASUT kedalam MASJID dan akan terus menerus melempar KATA NISTA mencaci dan mencerca sebagai umapan untuk menaikkan kemarahan ORANG MELAYU ISLAM

Ini semua kerja KOTOR UMNO PARTI BANGSAT tinggalan BRITISH

Hati-hati jangan termakan umpan pencetus kemarahan ORANG MELAYU

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive