06 March 2014

Teresa perlu sedia hadapi kemungkinan

GEORGETOWN - Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok perlu bersedia dengan apa sahaja kemungkinan yang bakal berlaku berikutan tindakannya yang mengundang kemarahan rakyat.

Ketua Pembangkang Dun, Datuk Jahara Hamid berkata, Teresa perlu berani menghadapi cabaran daripada orang ramai kerana sudah beberapa kali mengeluarkan kenyataan yang menyinggung perasaan mereka.

"Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai. Beliau dah keluarkan kenyataan kontroversi, maka sekarang kena terimalah apa saja kemungkinan. Jangan tahu cakap saja, bila dimarahi rakyat, nak tuduh pihak lain pula.

"Kenyataan yang dibuat telah mengganggu emosi rakyat, jadi apa yang beliau jangkakan? Adakah beliau jangka orang akan gembira atau berdiam diri (dengan kenyataan itu)? Bila emosi terganggu, sudah pasti rakyat akan bertindak," katanya kepada media pada majlis Pelancaran Pelan Strategik Pembangunan Bumiputera Pulau Pinang 2014-2016 hari ini.

Malam kelmarin, ceramah PR di Taman Cermai, Permatang Pauh yang dihadiri Teresa Kok bertukar kecoh apabila beliau 'dihadiahkan' sebiji telur ayam  oleh  seorang lelaki tidak dikenali.

Ketika kejadian kira-kira jam 11.30 malam itu, Teresa baru  selesai berceramah dan duduk bersebelahan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Steven Sim yang turut hadir di bawah khemah di tepi pentas.

Beliau  kemudian dihampiri seorang lelaki yang mahu bersalam dengannya dan  ketika menghulurkan tangan, telur ayam yang berada dalam gengaman lelaki berkenaan pecah dan mengenai tangan Teresa yang juga Pengerusi DAP Selangor.

Keadaan menjadi kecoh apabila orang ramai beranggapan Teresa ditampar dan penyokong pakatan pembangkang bertindak mengepung lelaki berkenaan dan memukulnya.

Teresa yang kelihatan terkejut dengan kejadian itu kemudian diiringi ke tandas berhampiran dengan kawalan ketat untuk mencuci tangan dan segera meninggalkan tempat berkenaan dengan sebuah kereta.

Terdahulu, ketika berceramah, Teresa turut menayangkan semula video ONEderfull Malaysia CNY 2014' yang mencetuskan kontroversi dan meminta kira- kira 200 orang yang hadir membuat penilaian terhadapnya.

Menurutnya, video berkenaan hanya menampilkan isu semasa yang  berlaku dalam negara dan disampaikan secara komedi dan tidak menghina mana- mana pihak. - SH 6/3/14

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive