28 August 2008

Kami Orang Orang Biasa

Bagini ceritanya:
Ketika itu piliharaya kecil di Lunas, ini lama dahulu. Saya ke sana untuk membantu kawan seorang wartawan BBC membuat laporan terus menerus – Lunas/London. Di Lunas kami bertemu.
Dia baru sahaja meninggalkan sekolah. Saya tidak tahu latar belakangnya. Tapi pastilah dari keluarga yang bukan berada. Ketika itu saya masih tidak memiliki talipon tangan. Jadi hilang bagitu sahaja pertemuan kami di Lunas.
Kemudian apabila saya memiliki talipon tangan - kami berhubung. Saya diberitahu yang dia kini sedang bekerja sebagai buruh di sebuah kilang di Pulau Pinang. Jauh juga perjalanan anak muda ini dari Kuala Muda ke Pulau Pinang.

Tersentuh juga saya apabila membaca coretan Isham ni ... ya kita ni memang orang orang biasa yang mengharapkan satu perubahan. Untuk seterusnya korang baca lah di TukarTiub

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive