12 October 2008

BUKAN SEBAB ROSMAH LAH ...

Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam berkata , keputusan menganugerahkan ‘datuk’ kepada Shahruk Khan itu adalah berdasarkan kepada cadangan mantan Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin kepada Tuan Yang di-Pertua Negri Tun Mohd Khalil Yaakob baru-baru ini adalah bagi tujuan sebagai menghargai jasa dan peranan Shahruk Khan dalam mempromosikan Melaka , melalui satu penggambaran yang dilakukan di Melaka beberapa tahun yang lalu.

Katanya lagi, filem tersebut yang bertajuk One 2 ka 4 telah melakukan penggambarannya di ‘ Famosa Resort’ di Alor Gajah pada tahun 2001“Ini menyebabkan berduyun-duyun orang telah datang melawat Melaka sejak penggambaran tersebut. Justeru itu, penganugerahan tersebut adalah sebagai menghargai sumbangan beliau mempromosikan Melaka ,” katanya .

Oleh itu adalah amat diharapkan , segala desas desus liar yang mendakwa bahawa penganugerahan ‘datuk’ tersebut kepada Shahruk Khan merupakan kempen peribadi beliau untuk ‘mengambil hati’ isteri Najib si Rosmah - peminat Shahruk Khan nombor satu negara , adalah karut dan tidak berasas langsung.

Mohd Ali Rustam telah menawarkan diri untuk bertanding jawatan timbalan presiden, jawatan nombor dua parti baru-baru ini.Bahawa ; tindakannya itu sama sekali bukan bermotif untuk melunakan hati Rosmah agar Najib lebih cenderung kepada Ali Rustam.Oleh itu wahai rakyat Malaysia , marilah kita percaya dan janganlah kita mudah di perbodohkan oleh anasir-anasir sabersif yang berniat jahat.

Lihatlah kini, negara kita dipenuhi dengan tenaga kerja asing dari Pakistan dan juga Bangladesh. Sebelum ini , hanya dipenuhi dari Indonesia sahaja. Kita mesti menghargai jasa baik Shahruk Khan ; kerananya maka negara kita kini amat mudah mendapat pekerja asing terutamanya dari Pakistan.





Sumber : ALHUSSEYN

2 comments:

Unknown said...

Kalau cam tu buat apa tunjuk Rosmah macam beromen dgn Datuk baru tu?

Anonymous said...

Anak, itu sekadar bahasa kiasan. Ali Rustam kasi Datuk pada Shah Rukh Khan tu utk ambil hati bini Najib dan seterusnya Najib. Kan Najib nak jadi PM, jadi awal-awal lagi dah kena ambil hati "PM"... ok?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive