26 April 2009

Setengah Juta Hadiri Konsert HARAM Di Lumut

Itu lah seperti yang dilapurkan oleh Buletin Utama TV3suku sebentar tadi.




Walaupun Konsert Sure/Jom Heboh TV3suku ini telah di HARAMkan oleh Majlis Mufti dan telah diumumkan oleh Mufti Perak sendiri, Datuk Seri Harussani Zakaria pada 30 Julai 2004 tetapi nampaknya pengharaman ini tidak membawa sebarang kesan pada kerajaan BN.



Konsert ini adalah yang ketiga selepas Melaka dan Pahang dan akan ke Johor pada Mei ini.

Aku kurang pasti apakah fungsi Majlis Mufti ini? Apakah fatwa yang dikeluarkan Majlis ini sekadar fatwa ... nak ikut pun boleh tak nak ikut pun tak apa. Tambahan pula kenytaaan tentang pengharaman konsert jom/sure heboh tv3 ni diumumkan sendiri oleh Mufti Perak sekarang. Apakah beliau lupa?

Harapan aku agar Datuk Seri Harussani dapat memberi sedikit penjelasan tentang perkara ini agar rakyat tidak tertanya-tanya tentang fatwa-fatwa yang dikeluarkan oleh Majlis Mufti di masa-masa akan datang. Setahu aku, kalau HARAM sesuatu itu ianya tetap lah HARAM.

1 comment:

Anonymous said...

bgs la kalo tahu haram.. aku nk tny skit ni, kau sokong elizeberth wong 2 watpe... yg gambar dia 2 haram gak bila tgk.. kau lg siarkn gambar 2 dia watpe... pastu sokong dia x bersalah...nk tahu x tgk aurat perempuan adalah haram... PAS ada x ajar kau bab agama ni?? yg halal dan yg haram.
jgn asyik ajar politik je...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive