19 April 2009

YANG MANA 1 NAK PERCAYA NI -

Najib Razak balik Pekan semalam. Maka heboh lah satu dunia PM baru balik kampong. Aku tak kisah lah dia nak balik kampong dia. Jumpa pengundi dia. Itu dia punya hal lah. Maka diarah lah seluruh rakyat jelata di daerah Pekan untuk sambut kepulangan PM baru ni.

Yang geli hati aku ni, jumlah rakyat yang pakat turun mai sambut tu ... Malam tadi aku dengar berita TV3suku pukul lapan katanya hampir 20 ribu orang, lepas tu aku dengar pula Nightline kat TV3suku jugak lah, berita orang putih jam 12 tghmalam dia kata 15 ribu saja pula. Dah tak betul dah ni walaupun berita dari saluran yang sama cuma bahasa saja yang lain nya.

Yang paling geli lagi pagi ni bila aku buka Utusan Meloya online ... dia kata hampir 70 ribu orang mai sambut najib razak di Pekan ni. Wahai utusan kalau nak bodek najib pun biarlah berpada-pada. Jangan lah sampai nak PEMBOHONG pembaca

Kesimpulan yang aku dapat .... memang lah hangpa ni PEMBOHONG BESAR.

Aku tak nafikan memang ramai la kot sebab yang turun mai tu mak cik pakcik yang disediakan bas percuma, makan percuma dan silap-silap dapat pulak duit rokok lagi RM10 seorang.

Dan najib pun berucaplah dengan lantang nya ... rakyat tak tolak BN tapi rakyat tolak pemimpin yang tak dekati rakyat.

Tapi najib, kalau dah tau rakyat tak suka pada satu-satu pemimpin, kenapa orang-orang yang dah rakyat buang pun masih dilantik ke kabinet? Kor Tsu Koon, Masitah, Awang Adik, Sharizat Jalil, Chew Mei Fun, dan yang si Jamil Khir Baharum ni ada ke rakyat kenal dia sebelum ini. Tak ada rakyat yang kenal dia sebagai ahli politik pun, tapi macamana oleh masuk kabinet. Cakap tak serupa bikin lah anak Razak ni .... memang hangpa PEMBOHONG besaq

1 comment:

Unknown said...

Depa bukan saja pembohong, sebenaqnya depa tak buleh hidup kalu tak bohong. Kalu depa cakap betoi, nanti naik kudis di pipi depa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive