18 April 2009

Yang Pelik-Pelik Di Era Najib

Aku tak faham, aku tak tau nak kata apa, keadaan semakin menjadi pelik. Banyak sangat dah perkara yang pelik-pelik berlaku akhir-akhir ini. Kenapa juak-juak ameno takut sangat.Kalau dah tak buat kenapa perlu takut.

Yang terbaru, empat stesen tv (TV3, NTV7, 8TV DAN TV9) telah diarahkan untuk TIDAK MENYEBUT NAMA RAZAK BAGINDA dalam SEMUA LAPURAN BERITA bersabit dengan pembunuhan ALTANTUYA. Menurut satu lapuran, arahan tersebut telah dikeluarkan oleh pihak pengurusan Media Prima, syarikat yang menguruskan keempat-empat stesen tv swasta tersebut.

Kalau sebelum ni semasa tempoh berkempen pilihanraya kecil di 2 Bukit dan 1 Batang, arahan telah dikeluarkan agar tidak menggunakan kes pembunuhan ALTANTUYA sebagai bahan kempen, walaupun akhirnya dinafikan oleh Musa Hassan.

Memang negara sedang dilanda sindrom PELIK. Perkara yang tak pernah terfirkir oleh kita sebagai rakyat telah dan akan terus berlaku. Kita akan terus dinafikan hak kebebasan.

PELIK yang paling awal bermula dengan penangkapan Raja Petra apabila beliau membuat lapuran tentang PENGLIBATAN NAJIB RAZAK DAN ROSMAH dalam PEMBUNUHAN ALTANTUYA. Memang pelik sangat.

Walaupun tak berapa PELIK tapi agak aneh apabila tiga PRK di Bkt Selambau, Bkt Gantang dan Batang Aii diadakan serentak pada bukan hujung minggu.

Bila Najib Razak naik jadi PM dia pun membebaskan 13 tahanan ISA, ramai orang kata "ooooo baguih o najib dah mula bebaskan tahanan ISA, tapi ramai yang tak tau (termasuk lah aku - sehingga lah semalam) dalam diam-diam 3 orang telah di ISA KAN pada 1 April baru-baru ni. PELIK ke tak ni.

Najib juga menarik balik penggantungan terhadap HARAKAH dan SUARA KEADILAN tapi semalam akhbar Harakah dan Suara Keadilan telah di rampas oleh penguatkuasa sepupu najib (KDN) di Jalan TAR.

Iskh susah aku nak fikir kalau keadaan terus macam ni

Juga agak PELIK apabila Mahkamah boleh membatalkan penggantungan Zambry dan ADUN nya yang telah digantung oleh Speaker DUN Perak baru-baru ini.

Disini aku rasa YB Govind (YB Kawasan aku ni) juga boleh membawa kes penggantungan nya selama 12 bulan itu ke Mahkamah.

Semalan pula ada aku terbaca yang SPR sedang dalam proses untuk memperkenalkan undang-undang terbaru (mungkin akan dilaksanakan sebelum PRK Penanti nanti) untuk menghadkan kedatangan penyokong sesebuah parti pada hari penamaan calon.

Lepas ni apa lagi NAJIB nak buat? Katanya SATU MALAYSIA - RAKYAT DI DAHULUKAN - RAKYAT DIUTAMAKAN .... ??? beginikah cara nya wahai NAJIB? Boleh tolong jawab?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive