31 May 2009

PRK PENANTI : Angkara UMNO - Peratus Keluar Mengundi Rendah


PRK Penanti yang menyaksikan KeADILan ditentang 3 calon bebas telah pun menutup tirainya.

Calon KeADILan, Dr Mansor Othman yang bakal dilantik TKM1 Pulau Pinang sekiranya menang ditentang oleh Kak Min atau Minah Ronggeng seperti yang di panggil oleh YB Azmin. Kak Min@ Minah Ronggeng adalah antara calon bebas yang agak "hot" dengan kenyataan-kenyataan sensasi beliau sepanjang tempoh berkempen. Antaranya ialah tawaran jawatan TKM1 Pulau Pinang dan YDP Majlis Perbandaran Pulau Pinang dari Pakatan Rakyat seperti yang didakwanya.

Dua lagi calan bebas adalah bekas ketua pemuda Gerakan cawangan Telok Wang, Nai Khan Ari dan seorang pakar motivasi yang hilang wang pertaruhan nya di PRK Bkt Gantang baru-baru ini. Kedua-dua calon bebas ini kurang menyerlah jika dibandingkan dengan Kak Min@ Minah Ronggeng dari Jelutong ini.
Peratus pembuangan undi agak rendah. Setelah pusat pengundiaan ditutup pada jam 5 ptg tadi hanya 46.15 peratus atau 7,100 orang pengundi sahaja yang telah keluar menunaikan tanggungjawab masing-masing sebagai pengundi.

Sebelum ini diberitakan Umno Pmtg Pauh telah menyediakan beberapa buah bas untuk membawa ahli-ahli umno"makan angin", dengan tujuan untuk tidak membenarkan mereka keluar untuk membuang undi. Walaubagaimana pun tiada berita yang sah tentang perkara ini sehingga artikel ini ditulis.

Pengundiaan hari ini berjalan dalam suasana yang dingin. Pekerja parti dan anggota keselamatan melebihi pengundi yang keluar. Jalan-jalan agak lengang, tidak seperti PRK Pmtg Pauh dahulu, dengan sebab itu lah seorang anggota polis ini telah terlelap semasa bertugas seperti gambar diatas ... (harap tuan OCPD tak mengambil apa-apa tindakan pada anggota ni lah yer, bukan salah dia tapi salah pengundi kenapa tak keluar ramai-ramai)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive