19 July 2009

PakAwang kepada DPP Kubang Pasu

Assalamualaikum,
D'lloyd, sebuah kumpulan muzik 60an dari Indonesia telah mengadakan konsert di Stadium Negara, Kuala Lumpur. PakAwang dah tak ingat tahun berapa. Pasai dah lama sangat. Demi minat, lagi pun D'lloyd ni tak pernah mai Malaysia, PakAwang bersama isteri telah turun ke Kuala Lumpur semata-mata nak tengok persembahan mereka.
Sambutan menggalakan. Penuh stadium. Memandangkan D'lloyd adalah kumpulan muzik 60an, jadi yang mai tengok tu pun semua dah beranak-pinak. Sebab minat punya pasai, ada yang sanggup bawa anak kecik, mungkin sebab tak dak orang gaji dirumah kot. Boleh kata 99% yang masuk stadium malam tu semua dah berumur, dah kahwin dan mungkin juga ada yang dah bercucu. Tak nampak pun PakAwang budak-budak muda, mat rempit, pakwe makwe, marka.
Kesimpulan, yang mai tengok konsert D'lloyd malam tu semua yang dah berakai, boleh fikir sendiri dah. Dah tua-tua belaka.
Maaf la PakAwang ni tak pandai sangat, maksud PakAwang, pakAwang mengaji tak tinggi bab-bab agama ni. jadi PakAwang agak musyhkil pasai apa Dewan Pemuda PAS Kubang Pasu membantah sangat penganjuran Konsert 60an yang bakal diadakan di Laguna Merbok, Sg. Petani bersempena dengan Festival Kedah Sejahtera seperti yang tersiar di Kedahlanie kelmarin (semalam).
PakAwang tak nafikan, sesetengah konsert yang dianjurkan memang boleh mendatangkan kemudaratan kepada penonton. Tengok pada artis yang diundang. Siapa depa?. Memang penonton akan terikut-ikut dengan lagak gaya persembahan di atas pentas. Kalau artis diatas pentas berlagak kurang ajar, penonton pun akan ikut serta. Tapi PakAwang tengok artis yang depa nak bawa mai di Laguna Merbok nanti adalah seperti J Sham, L Ramlee, dan A Halim. Semua artis-artis ni dah bercucu, tua lagi dari PakAwang ni. PakAwang kenai sangat dengan L Ramlee tu, penah kerja di Pusat Kesihatan Kepala Batas. J Sham pula pensyarah musik. A Halim ni pakAwang kenai la dia tapi dia tak kenai PakAwang pasai dia duk jauh, di JB.
Kalau tak silap PakAwang, TGNA pun pernah membenarkan satu Konsert diadakan di KB baru-baru ni. Dah tak ingat tarikh. Ada Mawi ada Siti Norhaliza ada Amy Search ada Ringgo (yang dah pun sertai PAS).
Apa yang pakAwang nak habaq kat Dewan Pemuda PAS Kubang Pasu, jangan lah kita terlampau berkasar dalam bab-bab macam ni. Beri lah sedikit ruang untuk anak-anak muda mendekati PAS. Tindakan DPP Kubang Pasu ni macam nak menidakan kehendak anak muda. Jadi macam mana kita nak mendekati mereka? Jangan lah berulang kembali "PAS hanya untuk pak pak lebai dan pak pak aji", pemahaman yang tersemat di kepala anak muda (termasuk pakAwang) suatu ketika dulu .... Tapi kini dah berubah.
PakAwang sekadar meluahkan rasa. Maaf andai terkasar.
Hidup PAS, Hidup PAKATAN

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive