27 November 2009

Nik Abduh marah Datuk Husam pulak dah ...

oleh Pak Awang
Salam Aidil Adha untuk semua dari pak awang
Dah lama pak awang tak menulis di sini. Sibuk sikit. Tapi bila pak awang pusing-pusing dalam blog malam ni terjumpa pulak satu cerita terbaru. Katanya anak Tn Guru Nik Aziz, Nik Abduh dah marah dengan Datuk Husam. Katanya Datuk Husam lah punya angkara yang membuat kerajaan Kelantan sekarang agak panas.
Memang pak awang pun rasa macam tu. Segala-galanya bermula bila Syed Azidi atau Kickdefella telah ditamatkan perkhidmatan nya sebagai pegawai perhubungan awam Perbadanan Menteri Besar Kelantan awal bulan lalu oleh menantu Tn Guru Nik Aziz sendiri, Ariffahmi. Afiffahmi adalah CEO PMBK. Kemuncak kepada pergeseran ini Tn Guru Nik Aziz telah meminta menantu nya sendiri meletak jawatan. Selesai bab Ariffahmi. Tapi kini timbul pulak isu baru, isu Nik Abduh vs Datuk Husam. [disini]
Pak Awang tak nak ulas kenapa perkara ini terjadi, atau atas sebab apa ianya terjadi. tapi pak awang cuma nak bercakap akan kesan-kesan dari isu demi isu yang akhir-akhir ini banyak menyelubungi PAS. Parti pembangkang yang pak awang kata terkuat.
Kalau baru-baru ini heboh dengan perjumpaan blogger UMNO dengan Hassan Ali dan Nasa, seterusnya pasal adun/ap PAS yang tak boleh lompat parti, Tn Guru ke Mekah dengan wang tajaan, pemecatan Kickdefella ... dan yang terbaru sekali isu ni lah ... Nik Abduh lawan Datuk Husam.
Pasai apa benda-benda macam ni boleh jadi? Pak awang tak nak lah keluar perkataan-perkataan macam yang AdukaTaruna selalu keluarkan, cuma pak awang nak kata Nik Abduh tak berapa cerdik, atau bodoh. Pak Awang tak kenal Nik Abduh ni, cuma tau dia ni anak Tn Guru saja.
Kalau Aduka Taruna hentam siapa saja yang yang tidak kearah pembetukan Islamic State, tapi pak awang pun rasa nak hentam juga lah kot sapa-sapa saja yang tak membawa kearah kejatuhan Najib dan seterusnya BN.
Macamana nak menjatuhkan BN kalau dalam parti sendiri pun bersepak terajang? Atau adakah ini juga salah satu konspirasi menjatuhkan Datuk Husam dari kerajaan Kelantan? Untuk Nik Abduh, pak awang nak pesan dan minta tolong, jangan buat kerja bodoh macam ni. Apa yang kamu dapat menikam orang dalam parti sendiri. Dah tentu najib dan juak-juak nya sedang tersenyum sekarang gara-gara tindakan bodoh orang-orang dalam PAS sendiri.
Jangan harap lah PAS akan terus perintah Kelantan andai orang-orang semacam kamu ini masih berada di dalam. Orang yang tak reti nak duduk semeja untuk selesai kan masaalah. Orang yang konon besar, tapi tak pandai untuk menilai buruk baik nya kesan terhadap parti. Orang yang lebih mementingkan diri sendiri, bukan untuk PAS.
Berfikir lah sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan di dada akhbar. Berfikir lah apa kesan terhadap parti bila rakyat tahu segala kes-kes yang tak sepatutnya mereka ketahui. Apa akan jadi pada parti bila rakyat tau pemimpin parti selalu bertelagah, pemimpin tak betul?
Kalau dulu ya, kalau kata PAS hanya di Kelantan, dan kalau kata Kelantan orang nampak PAS. Tapi sekarang dah lain dah. Jangan duk ingat PAS hanya di Kelantan, PAS kini dah ada di Kedah dan PAS akan bersama-sama PKR dan DAP akan menakluki Malaysia pada PRU13 nanti ... InsyaAllah. Jadi pemikiran kena lah buka bagi luas lagi ... kalau masih duk nampak PAS hanya di Kelantan, ha ni yang jadi macam apa yang dah terjadi ... masalah Kelantan dibesarkan seolah-olah masalah Malaysia ... Ha sampai mampuih lah PAS hanya di Kelantan.
Maaf, apa yang pak awang cakap ni bukan pak awang tak suka PAS, tapi pak awang tak suka cara orang-orang dalam PAS bertindak ...
Wassallam ..

1 comment:

Aaifikir said...

Aku setuju dgn petikan ni:
"Orang yang tak reti nak duduk semeja untuk selesai kan masaalah. Orang yang konon besar, tapi tak pandai untuk menilai buruk baik nya kesan terhadap parti."
Orang2 ni la yg kononnya memperjuangkan pentadbiran ISLAM konon! citt.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive