25 February 2010

Akhbar-akhbar pengampu UMNO disaman RM22 juta

New Straits Times, Malay Mail, Berita Harian, Harian Metro, dan akhbar Utusan Malaysia hari ini disaman sebanyak RM22 juta oleh seorang broker yang mendakwa akhbar-akhbar tersebut telah menyiarkan berita yang seolah-olah menggambarkan beliau sebagai suspek utama dalam kes pembunuhan Noritta Samsuddin.
Ya teringat aku akan seorang VVIP yang turut menggunakan "servis" Norita yang sampai kini tak dapat dikesan ... Hahahahaha bukan tak dapat dikesan, tapi sebab dia ni "orang depa" dan punya kedudukan tinggi dalam politik, jadi terpaksa ditutup saja ... dan kini mamat ni berada di luar negara ... kah kah kah ... siapa agaknya yer ...
KUALA LUMPUR, Feb 25 — Mahkamah Tinggi menetapkan 22 dan 23 Mac ini sebagai tarikh perbicaraan kes saman RM22 juta yang difail oleh seorang broker terhadap beberapa akhbar yang didakwanya menyiarkan berita yang seolah-olah menggambarkan beliau sebagai suspek utama dalam kes pembunuhan Noritta Samsuddin.

Perbicaraan itu akan didengar di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Abdul Wahab Patail.

Tarikh itu ditetapkan oleh Timbalan Pendaftar Mahkamah Tinggi Fatimah Rubi’ah Ali dalam kamarnya hari ini semasa kes itu tampil untuk pengurusan.

Pada 26 Mac 2004, Shahfrul Azman Azrin mengemukakan saman terhadap penerbit akhbar dan editor di New Straits Times Press (M) Bhd termasuk New Straits Times, Malay Mail, Berita Harian dan Harian Metro, serta Utusan Melayu Bhd dan akhbar Utusan Malaysia dan pengarang.

Sebelas defendan dinamakan dalam kenyataan tuntutan.

Shahfrul Azrin, 36, dalam pernyataan tuntutan berkata defendan menerbitkan berita dan gambarnya, yang mengaitkan beliau dengan pembunuhan eksekutif pemasaran Noritta, dan secara langsung atau tidak langsung atau melalui andaian, menggambarkan beliau sebagai suspek utama.

Shahfrul Azrin berkata polis menahan reman beliau pada Disember 2003 berhubung siasatan kes pembunuhan dan beliau kekal dengan pendiriannya bahawa beliau tidak bersalah.

Beliau berkata walaupun dibebaskan dari tahanan reman, akibat penerbitan berita mengenainya, beliau masih dipandang dengan penuh syak wasangka, dan persepsi terhadapnya oleh masyarakat dan rakan-rakannya tetap negatif.

Beliau menuntut ganti rugi am RM2 juta daripada setiap defendan, serta ganti rugi teladan dan ganti rugi teruk, dengan faedah pada kadar lapan peratus.

Defendan dalam kenyataan pembelaan mendakwa bahawa laporan berita itu mempunyai justifikasi dan ia memiliki kelebihan yang melayakkan. — Bernama

2 comments:

usinwafer said...

sapa dia bro..bg hint skit..JJ ka..ish xkan kot..sapa-sapa..

Stone525i said...

Usin ...sapa JJ tu? huhuhu .. jgn tuduh2 usin wei nnt kena saman ooo ... wakakakah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive