08 July 2010

Nikmatnya ibu tiriku - bhg 8 : Hashim terjumpa sepupu

Kehidupan harian Hashim dan Saleha berterusan dalam keadaan yang amat perit sekali. Mereka patut berterima kasih pada Mus dan Mad sepupu Hashim. Kedua orang ini lah yang banyak membantu untuk mereka terus hidup bak pelarian.
Tambahan pula gambar kedua-dua mereka terpampang di dada-dada akhbar apabila Umar dan pak Majid membuat lapuran polis selepas 4 hari kehilangan mereka.

Rumah Mus adalah dunia mereka sekarang. Walaupun begitu sesekali Hashim mencuri-curi keluar ke kedai berdekatan untuk mendapatkan keperluan harian mereka, sarapan pagi atau makan tengahari. Makan malam mereka selalunya diuruskan oleh Mus.

Perut Saleha semakin membesar. Tiada pemeriksaan, tiada "check-up" dilakukan pada kandungan tersebut. Mereka mengambil keputusan hanya akan membawa Saleha ke klinik bersalin berdekatan apabila Saleha sudah ada tanda-tanda hendak bersalin.

"Mak, Shim nak tanya sikit boleh tak?"

"Tanya lah sayang apa pun, kita kan dah macam suami isteri dah sekarang ni, tidak ada apa-apa yang perlu diselindung lagi sekarang in ... apa dia Shim?" - [seterusnya DI SINI]

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive