06 August 2010

Apakah Melaka nak iktiraf mengandung tanpa nikah - Pak Awang

Salam untuk semua
Lama dah pak awang tak merepek kat sini. Tak sihat sikit. Tuan empunya blog ni pun dah lama tak menghubungi pak awang bercerita tentang situasi politik semasa tanah air kita yang tercinta ni. Kita sayang kat negara kita Malaysia – Tanah Airku – tapi silap sikit pasai ianya tengah diterajui oleh seorang hamba Allah yang kononnya hebat … tapi hebat untuk depa adalah.

pak awang dan orang kampong duk macam tu juga. Buat lah 1Malaysia ka, 2malaysia ka atau 10Malaysia pun, pak awang tetap pak awang … tak cari tak makan lah … hahaha nak tergelak pak awang … rakyat di dahulukan kepala bapak depa ….. dahulukan depa dulu ada lah … mampuih depa nak dahulukan rakyat … tulis besar-besar segenap simpang, pacak papan berderet tepi jalan, depa gah dengan 1Malaysia … gah dengan tema … tapi tu semua hanya di atas kertas, di papan-papan tanda saja, realitinya habok pon tak dak … rakyat macam pak aang dok macam tu juga.

Sebenarnya pak awang bukan nak cerita pasai 1Malaysia ni, pak awang nak cerita pasai cerita di negeri Hang Tuah tu … Ketua Menteri dia, Ali Rustam baru-baru ni buat gempak seluruh Malaysia – dia nak buat sekolah untuk pelajar mengandong … alasan nya nak bagi penjagaan yang baik untuk ibu dan “anak-anak haram” dan untuk mengurangkan gejala pelajar mengandung. Tak mau jadi macam negeri Mad Said, yang baru-baru ni pak awang ada terbaca sebanyak 27 pelajar sekolah di Terengganu disahkan mengandung. Yang menariknya sekolah yang bakal di adakan di Jasin itu akan dikendalilkan oleh Majlis Agama Islam Melaka.
Nampak nya Majlis Agama pun bersetuju dengan alasan cetek Ali ni ... Tapi Majlis Agama pun nak kata apa dah KM nya nakkan macam tu .... kerja bodoh.

Pak Awang yang tak berapa cerdik ni, tak nampak pun dengan mendirikan sekolah tersebut akan dapat mengurangkan gejala pelajar mengandung. Yang pak awang nampak ianya akan secara tak langsung menggalakkan lebih ramai pelajar sekolah di Melaka ni nak mengandung. Apa nak susah, “buat” saja dengan “boyfriend”, mengandung, pi saja sekolah tu, sekolah khas yang telah siap tersedia.
Bagi pak awang cadangan Ali ni memang mengarut. Cari lah idea lain wahai Ali kalau nak jadi popular, bukan bermain dengan ‘dosa’.

Jangan lah kerana bekas KMnya, Rahim Tamby Chik di dakwa telah “memengandongkan” budak bawah umur sehinngga menyebabkan Ketua Menteri P.Pinang sekarang masuk penjara, maka tradisi “mengandung” ini hendak diteruskan lagi oleh Ali. Cukup lah dengan kes Rahim Tamby Chik tu wahai Ali.
Apakah Melaka nak mengiktirafkan kejadian mengandung tanpa nikah?

Mungkin lepas ni Ali juga nak buat sekolah untuk peragut , ajar bagaimana nak jadi perompak bank pula … kahkah kah kah … macam-macam hang buat Ali ai … nak dapat nama la katakan … Tapi jangan terkejut … itu lah sikap pemimpin-pemimpin UMNO sekarang.

Maaf lah, setakat tu saja yang pak awang boleh pikiaq, nak tulis secara ilmiah, tulisan lebih baik pak awang tak reti, pasai pak awang tak sekolah tinggi …

Ok lah kot setakat tu, ....
Selamat Malam semua … pak awang nak tidoq … kalau ada cerita lagi timbul dalam kepala otak ni, esok pak awang tulis lagi ..
Assalamualaikum

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive