21 August 2010

Isu Khutbah LGE : Tak kan 3 laporan polis saja ... buat lah lagi

STONE : Menurut lapuran Bernama ni yang memetik menteri auuww berkata dah 3 lapuran dah diterima polis bersabit dengan khutbah di PP yang menyebut nama KM LGE menggantikan Yang di Pertuan Agong ....

La awat 3 saja ka? Buat la banyak-banyak lagi ... hehehe. Rajin sungguh depa ni kan ...
Yang boleh aku kata - Polis MESTI cepat bertindak ... kahkahkah

KLUANG: Polis sudah pun menerima tiga laporan berhubung dakwaan penggunaan nama Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam bacaan doa khutbah solat Jumaat bagi menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata siasatan mengenai perkara itu sedang dijalankan. "Ada pihak yang kata khutbah itu disalahertikan... disalah lapor. Jadi, kita hendak tahu fakta sebenar," kata Hishammuddin, yang juga Ahli Parlimen Sembrong selepas majlis rahmat Ramadan dan berbuka puasa Parlimen Sembrong di Felda Ulu Belitong di sini, hari ini. Hishammuddin berkata, sebarang isu berkenaan kaum dan agama perlu disiasat dan dikaji dengan teliti supaya tidak menimbulkan kemarahan yang mendalam.

"Kalau dulu, isu yang digembar-gemburkan adalah erkisar kepada perkauman. Sekarang ini sudah menular kepada keagamaan pulak.

"Kalau khutbah Jumaat pun boleh jadi polemik agama, saya memang cukup tidak puas hati tetapi sebelum tuduh mana-mana pihak, biarlah kita kaji baik-baik. Kalau tak boleh dikawal, ralat kemudian sudah terlewat," katanya. - Bernama

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive