12 August 2010

MPSJ ... boleh ker macam ni? Tak salah ker?

Majlis Perbandaran yang memilih "bulu"

Aku tak berapa sihat semalam dan hari ni. Dapat cuti sakit 2 hari. Mungkin esok juga.
Keluar cari juadah berbuka, tapi masih awal, tak ramai lagi peniaga yang datang. Sambil tu aku rewang-rewang dulu mencari kalau-kalau ada apa-apa juadah atau lauk pauk yang special untuk berbuka di lain-lain tempat berhampiran.

Ya aku jumpa "something special". Parking kerusi-kerusi.





Yang menjadi tanda tanya aku waktu itu jam baru saja pukul 4.00 petang, pada hal peninga-peniaga di sini telah 'mengambil" parking-parking lot tersebut dengna melatakkan kerusi-kerusi makan, meghalang dari kereta-kereta untuk masuk


k.

Boleh ker macam ni .... aku harap MPSJ (Majlis Perbandaran Subang Jaya) akan dapat berikan jawapan. Mungkin juga kedai ini telah "membeli" parking-parking lot tersebut.

Kawan aku ada berniaga "burger" di hadapan 7-E, katanya Majlis selalu datang buat kacau sebab berniaga di atas parking lot ... maknanya salah lah berniaga di atas lot parking kan ... tapi KENAPA 2 BUAH KEDAI KOPI DI ATAS BOLEH?

Masa balik aku singgah di satu gerai. bukan gerai di pasar juadah MPSJ. Dia ni tak nak berniaga di pasar juadah, katanya sibuk. Aku tak tau apa yang dia sibuk.



Aku tanya dia boleh ker berniaga di sini, Jawabnya tak boleh ... dan katanya lagi, diaorang (majlis) dah pernah datang menyamannya .
Aku bukan racis, tapi sekadar mengatakan apa yang terang-terang berlaku ... harap sangat MPSJ dapat memberi jawapan pada aku yang "tak berapa pandai" hal-hal bersabit undang-undang kecil Majlis Bandaran/Perbandaran. ...
Bukan nak menuduh tapi sekadar ingin bertanya ... Apakah kedua-dua kedai tersebut membayar sedikit "duit kopi" kepada MPSJ agar tidak mengambil tindakan terhadap mereka yang menggunakan lot-lot parking untuk berniga ... dan tindakan saman terpaksa diambil keatas seorang peniaga Melayu di tepi sebatang jalan kecil kerana beliau tidak "menghulur" apa-apa?
Esok : Lot parking di sebatang jalan besar digunakan oleh kedai alat letrik untuk meletakkan barangan promosinya. Siap dengan khemah.

2 comments:

perjalanan pulang said...

dia orang tu penat berpuasa kut ?

Anonymous said...

SJ tuuu MP dia cina DAP kannn...biasalaaa.. DAP mesti jaga puak CINA punya....puak melayu PAS/PKR aje yg tak sedaqqqq.."aku pon bukan racist"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive