06 March 2011

Depa dah panas bontot ...

Gelombang kebangkitan rakyat di Timur Tengah sudah mula membuat para pemimpin UMNO gelisah macam cacing kepanasan. Kebangkitan rakyat telah mengakibatkan ada pemimpin yang jatuh tersembam.

Ha... ha... Kini para pemimpin kita sudah mula takut dengan bayang-bayang mereka sendiri. Mereka bertegas mengatakan kita tak sama tetapi rakyat pula menyanyikan lagu "Kita Serupa"

Memang kita serupa dari segi gaya kepimpinan dan sifat tamak haloba dan kerakusan para pemimpinnya. Di sana ada Mubarak.... di sini pun ada Mubarak. Di sana ada Firaun Moden.... di sini ada Firaun Tua. Di sana ada Ben Ali, di sini tidak terkecuali. Di Melaka kita ada Ali Ketam. Ali jugak maa....

Di sana First Ladynya.... fulaamakk. Di sini, Fat Ladynya, alamaakkk. Jadi, sebab itu kita ada persamaan dengan negara-negara yang dilanda kebangkitan kuasa rakyat.

Oleh sebab, ramai rakyat kita terutama di kampung-kampung tidak cukup informasi tentang apa sebenarnya yang berlaku di sana dan kesannya kepada negara kita, maka para pemimpin Pakatan Rakyat memberi penjelasan dengan memberikan contoh-contoh yang ada persamaan dengan kita.

Aaaa... mereka nampak dah. Betoi jugak, ek??

Menyatakan kebenaran bukan menghasut. Kita cuma nak rakyat bukak mata akan keboborokan yang ada dalam negara. Kebobrokan hasil kerja tangan para pemimpin UMNO/BN yang sudah sekian lama membarah, malah terus dibiarkan menjadi semakin membarah. Kita cuma mahu kerajaan ambil iktibar apa yang berlaku di Timur Tengah, kerana ia tidak mustahil berlaku di sini, sekiranya rakyat terus ditindas dan diabaikan.

Pihak pembangkang hanya mahu melakukan perubahan demi kebaikan rakyat. Nauzunillah, kita pun tidak nak apa yang berlaku di sana, berlaku di sini. Apa yang kita mahukan ialah rakyat melakukan perubahan di peti undi secara demokrasi. Kita mahu bangkitkan revolusi dalam peti undi. Itu saja.... Jadi, mengapa para pemimpin UMNO/BN, perlu berasa teramat gabra dan gelisah. Panas bontot.... ek??

Bak kata Anwar, kalau tak makan cili, mengapa mesti berasa pedas??

Ini tak... Najib gelabah, Muhyiddin gelisah, Zahid... mengancam mengugut... Rais nak tunjuk kuasa dan Hishamuddin pun berlatah sama. Apa hal.... Tak cool ler.

Weh... tak payah ler nak ugut-ugut, tak usah ler nak takut-takutkan rakyat. Revolusi yang akan berlaku ialah revolusi peti undi. Kita ikut proses demokrasi yang sebenarnya. No hanky-panky dalam proses pilihan raya. Itu saja yang rakyat mahu.

Persoalannya?? Bolehkah SPR bertindak bebas dan adil, seperti yang sepatutnya..... tanpa bias kepada mana-mana pihak?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive