27 March 2011

DSAI : Najib diingatkan jangan takabbur


Malaysia kini dilanda 'rombowarsoto jaman edan' (zaman gila) memandangkan perogol, perasuah kini diangkat menjadi pemimpin - Anwar Ibrahim.


GOMBAK: Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengingatkan Perdana Menteri agar tidak takabbur (sombong) walaupun wujud konspirasi melanda beliau kini kerana angin perubahan bakal hadir pada pilihan raya umum akan datang.

“Dari jantan sekarang mereka cari nyonya…..jaja, upah, beli orang. Orang yang pernah dikaitkan dengan rogol, rasuah, serta ahli parlimen yang melompat dijaja menjadi tokoh baru.

“Dia guna media, kecam kita dari pagi sampai petang sampai malam, Kita nak jawab, tak boleh, konon tidak ada permit. Saya tak salahkan OCPD, dia ikut arahan saja. Saya salahkan Perdana Menteri Najib Razak dan isteri dia, Rosmah Mansor yang takut berdepan dengan kita.

“Saya beritahu Datuk Seri Najib Razak tunggu pilihan raya umum akan datang. Jangan takabbur…..anda boleh tipu sebanyak mungkin, beli orang dengan RM1.4 juta,” dakwa beliau ketika menyampaikan ceramah di Taman Melawati di sini malam tadi.

Anwar sebelum ini dilaporkan mendakwa pengakuan bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik sebagai bertanggungjawab di sebalik video seks itu adalah bukti pembabitan Umno.

Zaman gila

Menurut Anwar, politik Malaysia kini dilanda ‘rombowarsoto jaman edan’ (zaman gila) memandangkan perogol, perasuah kini diangkat menjadi pemimpin.

Maka beliau menyeru terutamanya anak muda agar menjaga maruah diri daripada terus diperalatkan Umno.

“Mereka bercakap mengenai video seks, video apa? Umno tiada orang lain…apa polis tidak tahu siapa Thamby Chik, kesnya di Melaka? “Orang ini jadi dewa bak kata orang Jawa rombowarsoto jama edan (zaman gila) kerana perogol, perasuah dijadikan pemimpin. Kita ini dijadikan penjenayah.

“Anak muda, you ada semangat, kalau firaun kecil, yang lain cicak mengkarung you boleh cincang-cincang……ada orang-orang dalam

Pemuda Umno sanggup jadi perkakas semata-mata RM50. Mana maruah kamu? Lokap paling teruk sudah saya lalui, dianggap anjing.

Nak pukul, tangkap, aib semua dah buat. Manusia jenis apa mereka ini?

Pencacai Umno

“Mereka alih pandangan kita, kita bukan bodoh. Mana ada dalam sejarah bila orang sebar video lucah haa sila datang…..Star kata kena tangkap, bohong mana ada kena tangkap. Bawa sekejap lepas…..sebab dia alat pencacai Umno,” katanya.

Semalam melalui laporan The Star Online difahamkan Rahim Tamby Chik dan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah ditahan polis namun dibebaskan dengan jaminan polis.

Portal berita itu yang memetik setiausaha PDRM, Bukit Aman, Datuk Ghazali Md Amin berkata beberapa barangan yang mungkin boleh digunakan sebagai bukti juga dirampas daripada kedua-dua mereka - FMT

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive