MH17: Perancis Beri 'Amaran' Jika Rusia Enggan Bekerjasama


Francois Hollande.

PARIS: Perancis memberi amaran kepada Rusia supaya memberi 'tekanan' kepada puak pemisah, pro-Kremlin di Ukraine agar memberikan kebenaran kepada pasukan penyiasat dan penyelamat untuk masuk ke lokasi kejadian nahas pesawat MH17.


"Sekiranya Rusia tidak mengambil tindakan sewajarnya dengan kadar segera, negara itu bakal berhadapan dengan tindakan yang akan dikenakan oleh Kesatuan Eropah pada Majlis Luar Negeri yang akan berlangsung Selasa ini," kata Presiden Perancis dalam satu kenyataan selepas mengadakan pertemuan bersama pemimpin Perancis, Jerman dan Britain pada Ahad.

07 May 2013

Kemana Hasan Ali sekarang?


Kesian. Hasan Ali mengeluarkan kenyataan terbaru minta PAS diberikan peluang menjadi MB Selangor.

Ini kerana kalau Hasan tidak ditendang dahulu dari PAS, sekarang ini dia masih PJ dan barangkali ada 15 kerusi di bawah beliau.

Sudah tentu beliau adalah calon2 yang diperkatakan sebagai MB kiranya PAS menang 15 kerusi DUN seperti sekarang.

Namun, Tulang Besi rasa kalau Hasan Ali jadi PJ, sudah tentu PAS akan hilang banyak kerusi.

Ini kerana HAsan Ali pasti akan menaikkan calon2 pro UG sebagai calon pilihanraya beliau. Bermakna calon2 seperti Roslan SMS dan beberapa orang lagi akan dipaksa ke atas Kawasan2 untuk diterima.

Hasilnya nanti akan menjadi seperti negeri Kedah juga.

Kalau di Kedah, tokoh PERPADUANG memimpin Kedah dan kalah, maka kalau tokoh perpaduang memimpin PAS Selangor hari tu, sudah pasti Selangor mengalami nasib yang sama.

Syukur Hasan Ali telah dipecat. Dari maklumat Tulang Besi dapat hanya 4 kerusi sahaja dari 20 yang bermasaalah dari segi pemilihan calon. DAn kesemua 4 kerusi itu PAS menang.

Hasan Ali sebaliknya harus risau tentang kedudukan beliau. Sekarang ini UMNO sudah nampak Hasan tidak ada nilai lagi di Selangor.

UMNO hampir kecundang di Selangor walaupun HAsan Akidah giat menyebarkan fitnah.

Alamat tempat Hasan Akidah adalah dalam tong sampah - tulang besi

8 comments:

Anonymous said...

hassan ali sedang bermimpi menjadi mb selangor. diakan kembali menjadi ahli pas esok krn itu dan nasihat ahli2 pas kpd beliau...boleh blah.

Anonymous said...

hasan ali bangang...boleh tak lupakan mamat ni, tk payah la susah2 nak bgtau hal2 mamat ni...anggap dia dh tk de kt dunia je...sonang kan

Anonymous said...

Hassan Ali tengah dok merapu menceceh sesorang berckp ngan lalat. Peranan/Perkhidmatan dia telah ditamatkan oleh UMNO sebab UMNO dah menang. Usaha sedang dijalankan utk melenyapkan Jati, Perkasa, Tibai dan lain2 pertubuhan yg seangkatan dgnnya kerana mereka2 dan pertubuhan2 ini hanya digunakan untuk PRU13 sahaja. Insyallah 5th lagi akan dihidupkan semula utk PRU14. Itupun kalau masih relevant lagi pada waktu itu.

Ni said...

Jangan layan cakap2 setan di luar tu, setaaaaan.

Awang said...

Hasan Ali.

Pedulikan dia.Tak payah buang masa.

Anonymous said...

Bila nak buat summer camp untuk ahli-ahli jati dan ahli-ahli perkosa? Lumayan tu!! Kalau sstu sessi seminggu yurannya RM300 ke RM400 seorang dan satu sessi pulak ada 100 peserta. Banyak duit tu. Tapi siapa nak bayar aah? Puak-puak ni bukan berduit nak berhimpun pun kena bayar, ini pulak nak berkursus!! Dah tahap bengap mana mahu belajar lagi!!!

Anonymous said...

dia ada kt umh.u all g la jupa dia ckp kat dia.lom puashati kt dia ka.hehehe.itu lu ckp.ckp sendiri.syok sendiri. x puas lg xtau la..hantuk kepala kt dinding la.jahat2 dia pnh gak wt derma.jahat2 dia x da lak dgr dia amik duit u all.u all rasa mng gler ke pru lepas?inagt ni main bola ka

Anonymous said...

u all ckp syok sendiri.nape x puashati.kira skrg rasa dh mng besar ka?tu yg ckp cmtu? u g la umh dia.ada ja dia.hidup lg.dia x fikir pun apa yg u fikir kt dia tu..perasan je u all.hasan da amik duit u all ka.da pinjam duit u all ka

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive