03 March 2011

Selamat Pengantin Baru Tg. Zawiyah - bekas isteri Datuk K


by Kusha Basir


Masih ingat dengan bekas isteri Datuk Khalid Mohammad Jiwa atau lebih mesra dengan panggilan Datuk K? Penulis pasti, nama Tengku Zawiyah Tengku Izham begitu mudah menerobos ke ruang legar fikiran anda lebih-lebih lagi bila nama penyanyi tersohor negara, Datuk Siti Nurhaliza Taruddin dikaitkan.

Sedikit masa lalu, wanita tabah ini mungkin pernah menjeruk rasa ekoran kegagalan rumah tangga yang dibina selama 20 tahun bersama Datuk K. Merungkai kontroversi penceraian, kewujudan insan ketiga , rumah banglo mewah dan isu tuntutan harta, semua ini mungkin telah dibuang jauh dari diari hidup wanita ini.

Ditambah lagi apabila melihat kebahagiaan insan yang pernah berkongsi suka duka yang kini bahagia melayari bahtera rumah tangga bersama wanita lain, hanya empunya diri yang tahu gelodak di hati!

Tahun berganti tahun, mungkin sudah sampai masa dan ketikanya Tengku Zawiyah pula melangkah ke alam yang bisa membuat hatinya kembali berbunga bahagia.

Tengku Zawiyah yang juga kerabat diraja dari Kedah dilaporkan bakal menamatkan zaman jandanya dengan seorang lelaki yang juga bergelar Datuk Mei ini.

Datuk Joseph King atau nama Islamnya, Rayyan JK Abdullah merupakan seorang usahawan berjaya yang mempunyai hubungan perniagaan dengan kerabat diraja Pahang.

Berstatus duda anak dua, lelaki ini dilaporkan memeluk Islam sekitar awal Februari lalu. Istimewanya, Datuk K turut mengenali bakal suami bekas isterinya ini.

Setiap insan berhak untuk merasa gembira dan bahagia tanpa mengira status dan darjat. Lebih bermakna lagi jika kebahagian yang dibina tanpa perlu menghancurkan bahagia insan lain.

Buat Tengku Zawiyah, selamat pengantin baru, semoga kekal bahagia ke akhir hayat

1 comment:

Anonymous said...

Memang cantik!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive