31 July 2012

;Dikuburkan' di atas Kubah ini


Ini ada satu kisah menarik untuk dikongsikan...mungkin anda pernah membaca atau mendengarnya..mari kita recall bersama-sama...


Kata-kata Syeikh Az-Zabidi: “Musuh-musuh Rasulullah s.a.w., selepas menghancurkan makam-makam mulia di perkuburan Al-Baqi’, mereka beralih ke kubah makam Rasulullah. Salah seorang daripada mereka pun naik ke puncak kubah untuk menghancurkannya, serta-merta Allah mengirimkan petir/api menyambar orang tersebut... dengan hanya sekali sambaran lelaki itu pun terus kejang dan mati sedangkan jasadnya melekat di atas kubah yang mulia itu.


Hingga kini tiada seorang pun mampu menurunkan mayat tersebut dari atas kubah. Kemudian seorang yang sangat soleh bermimpi berjumpa Nabi s.a.w. dan memberitahunya bahawa tidak akan ada seorang pun yang mampu menurunkan mayat tersebut. Dengan kata lain, orang tersebut “dikuburkan” di atas kubah itu; dengan meletakkan sesuatu di atasnya sebagai penutup.... semoga menjadi 'ibrah dan pengajaran.”sumber:fb

2 comments:

dan said...

yg ni bkn kubur , yg ini tingkap, jgn dengar org bw cerita palsu....siasat dulu

Anonymous said...

good argument from from ummah.com forum

"Even if someone tried to demolish the dome & got struck by lightning - do you think this guy can have the privilege & honour of being buried close to Nabi?

And not only that, but to buried ABOVE him? Do you think Allah would allow this kind of nonsense to happen to the mosque of His beloved Messenger?"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive