13 January 2014

"Mana ada negara didunia yang Hard Rock Cafe dibuka tanpa hiburan dan minuman keras? - Husam

OLEH MD IZWAN
JANUARY 12, 2014
Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa (gambar) membidas cadangan Putrajaya untuk membuka Hard Rock Cafe bercirikan Islam yang disifatkannya tidak masuk akal.
Bekas calon Parlimen kerusi Putrajaya tersebut berkata tiada Hard Rock Cafe yang dibuka di seluruh dunia tidak menyajikan hiburan melampau dan juga minuman keras.
"Mana ada negara dunia yang Hard Rock Cafe dibuka tanpa hiburan dan minuman keras?
"Kalau ada tunjuklah," kata Husam dalam sidang media selepas sesi sembang petang di Putrajaya petang ini.
Husam juga berkata sepanjang tempoh berkempen pada Pilihan Raya Umum ke-13 lalu, rata-rata penduduk di Putrajaya banyak meminta supaya sekolah agama dibuka di samping rungutan tentang masalah letak kenderaan.
"Masa saya berkempen di sini dulu, tak ada pula penduduk Putrajaya meminta untuk dibuka Hard Rock Cafe.
"Banyak yang hantar surat kepada saya meminta supaya sekolah agama dibuka, serta menyelesaikan masalah 'parking'," tambahnya lagi.
Menurut Husam lagi, banyak cadangan yang tidak munasabah daripada pemimpin Umno dan Barisan Nasional di samping isu kenaikan harga barang berpunca daripada kegagalan Pakatan Rakyat (PR) menawan Putrajaya.
"Kenapa semua ini berlaku?
"Semua yang berlaku ini kerana kita (PR) gagal tawan Putrajaya pada pilihan raya dahulu," terangnya lagi.
Husam bagaimanapun tidak memberikan sebarang kepastian sama ada akan bertanding semula di kerusi utama kubu pentadbiran Datuk Seri Najib Razak, tetapi berharap calon yang akan bertanding selepas ini adalah seorang yang progresif dan dinamik.
"Tidak kisah lah siapa yang akan jadi calon selepas ini, tetapi calon tersebut mestilah progresif dan dinamik," katanya lagi.
Ahli Parlimen Putrajaya yang juga Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dalam meredakan ketegangan, berkata Hard Rock Cafe di Putrajaya boleh memainkan muzik nasyid dan menjadi yang pertama tidak menjual arak.
Kontrovesi Hard Rock Cafe menerima kritikan selepas Presiden Perbadanan Putrajaya, Tan Sri Aseh Che Mat mengemukakan cadangan untuk membuka cawangan pusat hiburan tersebut di Putrajaya.
Cadangan untuk membuka Hard Rock Cafe disuarakan oleh pengasasnya Tan Sri Syed Yusof Syed Nasir semasa kunjungan ke Putrajaya dan menyatakan hasrat untuk membukanya di pusat pentadbiran negara tersebut.
Namun Aseh kemudiaan mengumumkan dalam akaun Facebooknya Hard Rock Cafe tidak akan membuka cawangan di Putrajaya kerana pusat pentadbiran itu tidak membenarkan premis menjual arak dan hiburan.
Syed Yusof juga bertanggungjawab dalam membuka cawangan Hard Rock Cafe Kuala Lumpur, Hard Rock Cafe Penang, Hotel Four Seasons Kuala Lumpur dan Hard Rock Cafe Melaka. – 12 Januari, 2014.- TMI

1 comment:

Anonymous said...

Perlu sangat kah HRC kat Putrajaya tu?????

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive