27 January 2014

TERKINI : Khalid Ibrahim berundur Rabu ini DSAI bakal MB Selangor?


AnwarrenungKhalid[1]Dalam kemelut konflik antara Khalid Ibrahim dan Azmin Ali, The Star Online hari ini melaporkan bahawa Khalid Ibrahim telah bersetuju untuk berundur dari jawatan Menteri Besar Selangor.
Apa yang memeranjatkan ialah laporan berkenaan, yang didakwa bersumberkan dalaman PKR memberitahu bahawa pengganti kepada Khalid Ibrahim ialah Anwar Ibrahim!

Apakah ini bermakna Khalid Ibrahim juga akan meletakkan jawatan selaku Ahli Dewan Undangan Negeri Pelabuhan Klang (N46)? Perkara ini difahamkan telah dipersetujui pada pertemuan di antara kedua-duanya pada hari Ahad yang lalu.

Apakah Khalid memang bersedia untuk mengundurkan diri, atau bertindak melepaskan jawatan Menteri Besar dan ADUN sebagai tanda protesnya kepada Anwar Ibrahim? Ini adalah kerana melepaskan jawatan Menteri Besar, dan meletakkan jawatan selaku ADUN Pelabuhan Klang adalah 2 perkara berbeza, pada saat kerusi itu milik PKR!
the star anwar mb selangor
Dari sumber yang lain pula, Khalid Ibrahim dikhabarkan bersedia untuk mengundurkan diri sebagai Menteri Besar dengan syarat penggantinya bukan Azmin Ali.

Sumber juga memberitahu bahawa setakat ini, 2 DUN yang dimenangi oleh PKR sedang dalam pertimbangan Anwar dalam cita-citanya untuk menjawat jawatan Menteri Besar Selangor.

Selangor bakal menghadapi satu Pilihanraya Kecil dalam masa terdekat!

Jika berlaku, dan Anwar menang, maka Anwar Ibrahim bakal berkuasa di Selangor, lebih berkuasa dari jawatannya sebelum ini iaitu Penasihat Ekonomi Selangor yang telah membuat tuntutan jutaan ringgit sepanjang tempoh perkhidmatannya setelah berselindung di sebalik elaun RM1!

Apa pula tindakan PAS pada ketika ini? SUMBER

3 comments:

Anonymous said...

kalu pas cerdik dia tak akan berdiam diri, pas berhak meminta jawatan mb selangor. jika anwar jadi mb aku harap org2 pas buat bantahan. kita sama-sama boikot pilihanraya adun yg anwar akan bertanding.

Anonymous said...

Not Fair.
If MB khalid 'resigns' then the MB should be from PAS in the form of sharri suhib adun ,No way must DSAI be appointed 'front door or back door" .I notice the weakest link in PR is pkr.
Let azmin and his minions leave PR to join the government, no sweat.
If only one recalls the faces at the 'blackmail' press conference held by azmin and his band of vagabonds, one would see the salivating guys ready to practice what they know best.
Rajan.

Anonymous said...

Ha ha ha ... Semua macai2 ALIF MIN NUN WAU dok tahan cirit yang nak perecik. Kalau Anwar nak jadi MB, dia akan jadi MB Macai2 Haprak jangan dok sibuk sangat. Ka ka ka

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive