30 April 2014

Jangan biarkan kafir tentukan Hudud

alt

KUALA LUMPUR 30 April - Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Abdullah Zaik Abd Rahman mengingatkan umat Islam supaya tidak membiarkan orang bukan Islam menentukan masa depan agenda negara Islam termasuk berkaitan hudud.

Menurutnya lagi, umat Islam perlu menentukan masa depan negara Islamnya sendiri berdasarkan inspirasi, kepercayaan dan akidah mereka, lapor laman rasmi NGO itu.

"Sikap orang kafir yang lantang menentang hudud adalah satu tindakan di luar batas hak mereka," katanya seperti dilapor laman itu.

"Mereka tidak boleh memainkan peranan negatif sama ada menentang atau menghalang cita-cita yang boleh mengangkat kedudukan Islam dan orang Islam di Malaysia,” katanya lagi.


Beliau mengulas kelantangan bukan Islam menentang hukum hudud seperti yang dicadangkan oleh kerajaan PAS Kelantan.

Dalam laporan itu juga, Abdullah berkata sikap cuba menghalang cita-cita umat Islam bercanggah dengan semangat setiakawan dan semangat keharmonian sebagai satu komuniti yang majoritinya umat Islam.

Sehingga hari ini, katanya, belum ada pihak bukan Islam yang menyokong cadangan kerajaan PAS Kelantan malah mereka semua bersepakat menolak cadangan itu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive