09 July 2014

Macam Jerman lwn Umno Caw Putrajaya jer .... kata Mahfuz hahaha

Mahfuz OmarMahfuz OmarKUALA LUMPUR: Demam piala dunia 2014 semakin hangat dirasai apabila memasuki fasa perlawan separuh akhir bermula awal pagi ini dan akan menentukan pasukan mana bakal ke peringkat akhir bagi merebut piala itu nanti.
Namun, perlawanan separuh akhir antara Brazil menentang Jerman awal pagi tadi mengundang pelbagai reaksi di kalangan peminat bola.
Ketua Penerangan PAS Pusat Datuk Mahfuz Omar juga tidak ketinggalan untuk mengulas kekalahan 7-1 pasukan gergasi bola sepak Brazil yang di kaki pemain Jerman awal pagi tadi.
"Brazil yang penuh kontroversi bahkan digelar gergasi bola sepak bermain di tempat sendiri dengan ratus ribu penyokongnya tiba-tiba dilihat dalam keadaan yang memalukan.
"Seperti yang bermain itu bukan Brazil, yang bermain itu ialah Umno Cawangan Putrajaya," katanya berseloroh.
Aksi Jerman membelasah Brazil bagi Mahfuz seperti 'memasak sayur lemak kobis'.
"Begitu senang sahaja. Masak santan dan masakkan kobis sampai lunyai," katanya.
Beliau turut membayangkan ada sesuatu yang tidak kena dengan pasukan Brazil dan mungkin mempunyai krisis dalaman sehingga corak pemain negara itu sangat memalukan.
"Tidak pernah berlaku dalam masa enam minit pasukan lawan boleh sumbat empat gol. Sangat memalukan," ujarnya.
Brazil dimalukan oleh Jerman 7-1 dalam perlawanan yang pasti akan meninggalkan parut besar kepada negara bolasepak itu. Ia adalah kekalahan paling teruk Brazil dalam sejarah Piala Dunia

SELAMAT BERBUKA

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive