11 August 2014

Krisis MB Selangor: Kami Akan Terus Sokong Khalid - Exco PAS


Diterbitkan: Isnin, 11 Ogos 2014 8:14 PM
Sallehen Mukhyi

PETALING JAYA: Exco PAS Selangor Sallehen Mukhyi berkata, beliau akan terus berkhidmat di bawah Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sabak Bernam ini memberitahu kepada The Star pada Isnin bahawa tidak ada sebab untuk ahli-ahli PAS meletakkan jawatan sebagai exco.

Katanya, ketika ahli-ahli PKR dan DAP mempunyai pendirian mereka sendiri mengenai perkara itu, PAS tidak terikat untuk mengikut mereka.

"Kita tidak akan meletakkan jawatan, mengapa kita perlu berbuat demikian?.

"Pelantikan menteri besar dilakukan di bawah perlembagaan negeri dan kami akan terus menyokong beliau. Ini adalah prinsip kami, "katanya.

Khalid, yang dipecat dari PKR Sabtu lalu, sebelum ini berkata beliau masih mampu mentadbir negeri ini.

Katanya beliau akan kekal dalam kedudukannya dan ahli exco yang enggan untuk bekerjasama dengan boleh meletak jawatan.

Adun Pelabuhan Klang berkata peruntukan dalam perlembagaan negeri membenarkan beliau untuk mendapatkan persetujuan Sultan Selangor Sultan Sharifuddin Idris Shah untuk membuat perubahan kepada barisan exco yang sedia ada.

Dalam perkembangan berkaitan, ahli jawatankuasa kerja PAS pusat Khalid Samad berkata tidak ada langkah untuk memaksa empat ahli exco PAS untuk meletakkan jawatan mereka.

Bagaimanapun, beliau berkata perkara ini akan menjadi status semasa kerana jawatankuasa PAS pusat akan bermesyuarat untuk membuat keputusan tentang isu MB Selangor pada Ahad.

Beliau berharap exco PKR dan DAP akan mengambil iktibar daripada contoh PAS dengan tidak meletakkan jawatan mereka.

Tiga ahli exco PAS yang lain, Iskandar Ab Samad (Chempaka), Dr Halimah Ali (Selat Klang) dan Dr Ahmad Yunus Hairi (Sijangkang) tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan komen.

3 comments:

UMNO PARTI PENJARA said...

(( Sidang Tertutup )) -Penyelesaian Akhir Krisis MB Selangor

Hakikat yg pasti, UMNO takut terkubur di Selangor Jika Wan Azizah menjadi MB Selangor... Mungkin Ya!

UMNO perlu menerima hakikat ini yg memulakan drama ini berlarutan kerana mengumumkan Anwar bersalah kes liwat beberapa hari sblm sempat bertanding di kajang... Kemaruk kuasa di negeri termaju ini, menjadikan UMNO sanggup buat apa saja... Tapi tak mungkin pd Wan Azizah.. UMNO sudah berada di jalan mati...

Tapi, jika pemimpin lain yg menjadi MB selangor, mungkin UMNO mempunyai jalan2 lain yg lebih mudah!

Tawaran yg ditawarkan UMNO hanyalah cerita dongeng...

Konflik Anwar dan Khalid bersifat sementara..

Khalid akan pulang ke pangkuan PKR melalui Anwar juga sebenarnya..

Jadi, jangan susah hati sgt ye :)


Sumber
>>> Klik Di Sini

Anonymous said...

Itulah kejahatan PAS yang berselindung di balik kopiah nya. Bila dah duduk kerusi empuk dan menikmati gaji besar , mereka lupa aspirasi rakyat dan seolah-olah pergi jahanam dengan rakyat kebanyakkan . Ingat !!! , kali ini PAS akan lepas , selepas ini kalau ada PRU . Kami tidak sesekali menyokong lagi . Sebiji seperti Al-Sisi .

Anonymous said...

Dari dulu lagi ulamak Pas ni aku meragui kesetiaan pada PR,kita tengok pada isu Mais dan Jais dlu,bgamana dia kendalikan.Tengok pada matanya kita tau ulamak pas ni di uji dengan kebendaan dan pangkat dan dia layu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive