05 February 2015

Mizz Nina Tolak Tawaran Beri Ceramah Agama


Diterbitkan: Khamis, 5 Februari 2015 12:32 AM

Mizz Nina berkata dia terpaksa menolak tawaran memberikan ceramah berkaitan agama Islam kerana masih belum layak untuk berbuat demikian.

PETALING JAYA: Penyanyi Mizz Nina memberitahu dia menerima banyak tawaran untuk memberi ceramah berkaitan agama Islam sejak menutup aurat sepenuhnya setahun yang lalu.

Bagaimanapun, Mizz Nina atau nama sebenarnya Syazrina Azman, 35, berkata, dia terpaksa menolak tawaran tersebut kerana merasakan dirinya belum layak dan bersedia ke arah itu.

"Sejak berpenampilan menutup aurat setahun lalu, saya banyak terima undangan mengadakan ceramah di majlis-majlis agama. 
"Saya terpaksa tolak kerana saya tidak layak untuk bercakap soal agama dan masih lagi belajar mendalami agama Islam, melainkan ia hanya sekadar berkongsi pengalaman berhijrah, " ujarnya kepada mStar Online.

Mizz Nina dan suaminya penyanyi Noh Salleh dilantik sebagai ikon bagi kempen Cantik Di Mata.
Mizz Nina berkata demikian ketika ditemui selepas pelancaran kempen Cantik Di Mata yang diadakan di Restoran Rebung, di sini, Rabu.
Penyanyi itu dan suaminya penyanyi Noh Salleh dilantik sebagai ikon bagi kempen yang bertujuan memberi kesedaran tentang menutup aurat.

Sementara itu, Mizz Nina berkata, dia kini menyambung pengajian di Yayasan Ta'lim dengan kerjasama Institut Arees, Texas, Amerika Syarikat dalam proses mendalami Islam.

"Sekarang saya banyak habiskan masa belajar di tempat yang sama dengan Natasha Hudson iaitu di Institut Arees.

"Selain itu juga, jika ada kelas agama berkaitan mengaji Al-Quran dan tajwid saya akan sertai," ujarnya.

Dalam pada itu, mengulas tentang kempen menutup aurat itu, Mizz Nina berkata, dia menganggap aktiviti tersebut sebagai salah satu cara untuk dia berdakwah.
Kempen Cantik Di Mata bertujuan memberi kesedaran tentang menutup aurat.
Katanya, tanggungjawabnya sebagai ikon bukan bertujuan memaksa setiap orang menutup aurat sebaliknya memberi inspirasi kepada orang ramai melalui penampilannya.

"Saya ditawarkan sejak sebulan lalu dan saya terima kerana ia sesuatu yang belum pernah saya lakukan sebelum ini.

"Tugas saya ialah untuk beri inspirasi kepada masyarakat tentang kehidupan disebalik berpenampilan tersebut," ujarnya.

Kempen yang bermula 14 Februari itu dianjurkan oleh Badan Bukan Kerajaan Islamic Aid Malaysia ( AID) dengan kerjasama Jabatan Kemajuan Islam Malaysia  (Jakim).

Majlis turut dihadiri oleh Pengarah Media Jakim, Datuk Mustafa Kamal A. Razak dan Presiden Islamic Aid Malaysia (AID), Datuk Ismail Noor - mStar

3 comments:

Faqirulkhoir said...

Semuga dgn niat yg ikhlas kerana Allah dan bertepatan dgn syari'at. InsyaAllah.

Anonymous said...

Dalam Quran TIDAK ADA dinyatakan rambut itu aurat. Jangan hanya mengaji Quran tapi kaji supaya tidak diperbodohkan oleh ulama jadi-jadian dan ostad angkat bakul. Tutup kepala itu sebenarnya ajaran dari Bible.

Anonymous said...

Anon 11:14 ko pegi mengaji lagi. Kalau bodoh simpan untuk diri sendiri. Jangan ajak orang lain untuk jadi bodoh mcm ko.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive