22 August 2008

KHALID DAN ROMZI TIDAK TERLIBAT : Wartawan Peranchis

Setelah TV3 berulang kali, hampir setiap malam memyiarkan berita tentang kekejaman yang dilakukan (konon nya) oleh penyokong PKR terhadap seorang jurugambar dari NST dan seorang wartawan Peranchis dihari penamaan calon 16 Ogos lalu, akhir nya tembelang tersebut pecah setelah wartawan Peranchis tersebut Halim Berbar, mengakui bahawa Khalid dan Romzi sekadar mahu meleraikan pergaduhan tersebut. ...
Wartawan dari Perancis Halim Berbar memberi kenyataan bahawan Khalid dan Romzi tak terlibat dalam insiden mencederakan wartawan seperti mana yang di wawarkan oleh pihak tertentu dalam laporan media baru baru ini.
Halim sendiri yang berada di tempat kejadian memberitahu bahawa kedua suspek yang di tahan reman semalam hanya ingin meleraikan dan cuba untuk selamatkan mereka ( wartawan ).
Halim memberi pengakuan ini sewaktu sidang akhbar menyerahkan memeorendum di Parlimen bagi memohon jaminan keselamatan dari kedua-dua parti sama ada BN mahupun PKR bagi wartwan atau seiapa sahaja yang membuat liputan.
Namun buat masa kini tiada seberang makluman dari pihak polis mengenai kenyataan halim yang juga mangsa yang terlibat. Sepatutnya pihak polis boleh bertoleransi kerana ke dua suspek yang di reman tersebut ternyata tidak bersalah.
Walau apa sekalipun kita mesti mendapatkan pembelaan kepada mereka. Mereka tidak bersalah namun di hukum. Adakah ini habuan yang di berikan sesorang dalam melakukan kebaikan ?
Namun apa yang masih bermain di fikiran saya di mana lagi 14 orang yang turut kelihatan di dalam gambar yang di siarkan. Di mana mereka ? Kenapa sehingga kini masih tiada apa apa berita terkini mengenai mereka ? Siapa mereka sebenar ?
Walau apa sekalipun saya pasti sedikt masa lagi akan bongkar segalanya dan akan kita heret pihak yang bersalah dan terlibat ke muka pengadilan. ...
(p99ampang)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive