25 August 2008

Mat Rempit di Bayar RM100 oleh BN

Saya singgah di sebuah stesen minyak di Seberang Jaya untuk mengisi minyak dan mengisi perut tadi. Ada restosan makanan segera distesen ini.

Inilah stesen yang selalu saya singgah kalau ke utara lagi pun ia berhampiran sebuah hotel.

Bila dah selalu singgah jadi dah kenal lah dengan tuanpunya dan juga pekerja-pekerja nya.

Dalam sembang-sembang tu terkeluar lah cerita dari penyelia stesen ini ...

"Abang nak tau, mat rempit disini sekarang ni mewah. Beli rokok kotak besar (20 btg), sekali beli 2 - 3 kotak" katanya

"Pasai apa pulak, awat dulu depa tak beli kotak besar ker?" tanya saya

"Ala dulu paling besar kotak 14 jer bang, sekarang depa kaya" katanya lagi dengan bersungguh-sungguh.

"Macamana depa boleh jadi kaya? saya terus bertanya

"Ala kan Barisan (Nasional) bagi sorang RM100 untuk meronda malam2 bawa bendera BN ... saya dah meluat tengok bang....."

"O macam tu ...." jawab saya sambil terus menegok air kotak

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive